برای دریافت قیمت نهایی و تخفیفات ویژه با کلیک روی دکمه ثبت درخواست فرم رو پر کن رو که کارشناسان ما باهات تماس بگیرن
ثبت درخواست

مقایسه ی کیفیت میلگردها در آرماتور

از جمله پرکاربردترین مصالحی که در ساختمان سازی استفاده می شود میلگرد است. با پیشرفت تلکنولوژی شاهد افزایش مشخصات مکانیکی  و همینطور مقاومت آن ها می باشیم. میلگردهای زیادی در بازار موجود است که طبق نوع فولاد واستاندارد ساخت خواص مکانیکی مختلفی دارند. اگر بخواهیم به مقایسه ی کیفیت میلگرد بپردازیم باید به تنش تسلیم و ازدیاد طول گسیختگی آن توجه کنیم.  یک میلگرد با کیفیت باید حداقل 550مگا پاسکال و تنش تسلیم و حداقل 7 درصد ازدیاد طول گسیختگی آن باشد.

مشاهده ی قیمت میلگرد

چگونگی مقایسه ی کیفیت میلگردها:

با بررسی و آنالیز نمودار تننش کرنش آرماتورها می توان کیفیت میلگردها را با یکدیگر مقایسه نمود. هر میلگرد تنش تسلیم مشخصی در این نمودار دارد. چنانچه یک میلگرد مقاوم در دستگاه قرار گیرد، دستگاه نقطه تسلیم بیشتری را نشان می دهد.

در کشورهای پیشرفته تر همچون امریکا و ژاپن میلگردهایی تولید شده است که مقاومت تسلیم آن 120 مگاپاسکال است. از این میلگردها جهت آرماتوربندی ساختمان های ضدزلزله استفاده می کنند.

مشاهده ی قیمت ناودانی 

انواع میلگردها و مقایسه ی کیفیت آن ها

در استاندارد ASTM  کشور امیرکا میلگردها به سه دسته کلی A615، A706 و A1035 تقسیم می گردند. عوامل مختلفی همچون نوع میلگرد، جنس میلگرد، روش تولید میلگرد و خصوصیات مکانیکیدر این استانداردها تغییر می کند.

میلگرد A706

از این استاندارد برای ساخت دو نوع میلگرد  ۴۲۰ مگا پاسکال و ۵۵۰ مگا پاسکال استفاده می شود. رده ۵۵۰ مگاپاسکال مقاومت بیشتری داردو در کشور آمریکا جهت ارماتوربندی ساختمان های مقاوم به زلزله استفاده می شود. ازدیاد طول گسیختگی میلگرد از مهمترین ملاکها در ساخت ساختمان های مقاوم در برابر زلزله می باشد.

مشاهده ی قیمت تیرآهن 

لازم به ذکر است که ازدیاد طول برای تمامی میلگردها با قطر مختلف یکسان نیست اما میلگردهای با قطر ۲۲ و ۲۵ و ۲۹ میلی متر دارای ازدیاد طول برابر می باشند.

میلگرد A1035

در این میلگرد از کروم بیشتر و کربن کمتر استفاده شده است که این امر مقاومت میلگرد را افزایش می دهد. این میلگرد در دو
۶۹۰ و ۸۳۰ مگا پاسکال تولید شده است.

هر چه از مصالح مرغوبتر و با مقاومت بیشتر استفاده شود در نتیجه میلگرد باکیفیت تری تولید می شود. در ادامه به بررسی مزایای استفاده از میلگرد باکیفیت در ساختمان سازی و آرماتورها می پردازیم.

بهترین و با کیفیت ترین میلگرد برای آرماتوربندی و مزایای آن:

یکی از مشکلاتی و چالش های بتن آرمه تراکم زیاد آرماتور و میلگرد در آن می باشد. استفاده از باکیفیت ترین میلگرد در آرماتوربندی مزایای زیادی دارد که مهمترین آن به حداقل رساندن تراکم آرماتورها در بتن می باشد. از دیگر مزایای آن شامل موارد زیر می باشد.

  • کاهش تعداد بندیل میلگرد و هزینه های حمل و نقل
  • کاهش تعداد میلگرد به کار رفته در آرماتور و سطح مقطع میلگرد
  • کاهش زمان ساخت
  • جای گیری بهتر میلگرد در آرماتور
  • کاهش زمان لازم جهت ارماتور بندی و سرعت بخشیدن به کارها
  • کاهش هزینه ی کارگر جهت آرماتوربندی
  • افزایش مقاومت ساختمان در برابر زلزله

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *