برای دریافت قیمت نهایی و تخفیفات ویژه با کلیک روی دکمه ثبت درخواست فرم رو پر کن رو که کارشناسان ما باهات تماس بگیرن
ثبت درخواست

زنگ زدایی میلگرد و جلوگیری از زنگ زدگی آن

یکی از مهمترین مسائل در ساختمان سازی جلوگیری از زنگ زدگی میلگرد و همچنین زنگ زدایی میلگرد ها می باشد. زمانی که میلگردها در مکان های مرطوب نگهداری شود زنگ می زنند.میلگردهایی که به دلیل زنگ زدگی پوسته پوسته شده باشد و یا به صورت عمقی دچار زنگ زدگی شده باشد قابل استفاده در بتن نمی باشند

در این بخش از زاگرس آهن به نحوه ی انبار کردن میلگردها، رفع زنگ زدگی میلگرد، جلوگیری از زنگ زدگی میلگرد و همچنین آیین نامه های مربوط به زنگ زدگی می پردازیم:

مشاهده قیمت میلگرد

انبار کردن صحیح میلگرد برای جلوگیری از زنگ زدگی:

محلی برای نگهداری میلگردها مناسب است که تمیز و عاری از هر گونه رطوبت باشد تا از کثیف شدن میلگرد و زنگ زدگی آن جلوگیری شود. میلگردها نباید در معرض هیچگونه آلودگی با اثر زیان آور بر چسبندگی آنها از قبیل گل، روغن و سایر پوششهای غیر فلزی مضر قرار گیرند.

هنگامي كه آرماتور به نحو بسيار بدي زنگ زده باشند در این صورت مقطع عرضي ممكن است به ميزاني زیادی كاهش يافته باشد كه سبب می شود آرماتورها جهت استفاده مناسب نباشند. در این صورت ميتوان با تميز كردن و وزن نمودن يك قطعه از آرماتور جهت اطمينان از براورده شدن مشخصات كنترل نمود.

روش حمل و نقل میلگرد ها:

آرماتورها بايد به صورتی حمل و انبار گردد كه دچار خميدگي نشوند. همچنین نباید مستقيما روي زمين انبار شوند.انبار كردن آن ها در فضاي باز سبب زنگ زدگي خواهد شد.

میلگردهای پوسته شده باید ماسه پاشی و پس از برآوردن ضوابط مذکور در بندهای 9-4-7 و 9-4-8 مصرف شود ، رفع پوسته ها با استفاده از برس سیمی و سایر روشهای مشابه مجاز نیست.

روش زنگ زدایی میلگرد:

میلگردها را به طور معمول با سند پلاست یا گرید پلاست تمیز میکنند. روش استفاده از برس سیمی دستی یا برقی زمانی کارآمد است که لایه ی زنگ زده زیاد عمیق نباشد. این روش برای برای زنگ کم کاربرد بهتری دارد. روش دیگری که برای زنگ زدایی میلگردها توسط آیین نامه توصیه شده است روش ماسه پاشی است.

 

تقویت میلگردهای زنگ زده:

چنانچه لازم باشد میلگردهای زنگ زده باید تقویت شود. برای تقویت میلگردها باید به ضخامت آن ها توجه کرد. چنانچه 15 درصد از ضخامت میلگرد به دلیل زنگ زدگی کاسته شده باشد باید آن را تقویت کرد. اگر شدت زنگ زدگی میلگرد زیاد باشد د راین حالت بهتر است از میلگردهای جدید جهت آرماتوربندی استفاده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *