برای دریافت قیمت نهایی و تخفیفات ویژه با کلیک روی دکمه ثبت درخواست فرم رو پر کن رو که کارشناسان ما باهات تماس بگیرن
ثبت درخواست

بررسی مهمترین تفاوت ناودانی سبک و سنگین

 

آشنایی با تفاوت های بین ناودانی سبک و ناودانی سنگین قبل از خرید ناودانی لازم و ضروری است. هر چه شما بیشتر به انواع ناودانی های آشنایی داشته باشید می توانید خرید خود را با  دقت بیشتری انجام داده و به هدف اصلی خود برسید.

هنگام خرید ناودانی اکثر کاربران این سوال برایشان پیش می اید که تفاوت ناودانی سبک و سنگین در چیست؟ کدام برایشان مناسب تراست؟ مزایا و معایب ناودانی سبک و ناودانی سنگین در چیست؟ از نظر قیمت چه تفاوت هایی دارند؟ در این مقاله به طور دقیق به تفاوت ناودانی سبک و سنگین می پردازیم.

مشاهده قیمت نبشی

ناودانی از نورد بیلت هایی با جنس فولاد کربنی ساخته می شود و به دو شکل ساده و مشبک ساخته می شود. و از جمله مقاطعی است که در ساختمان زیادی کاربرد زیادی دارد. این پروفیل جز پروفیل های باز به شمار می رود و به شکل U است. بخش افقی و دو بال عمودی قسمت های تشکیل دهنده ی آن می باشند. در ابتدا به توضیحی درباره ی روش تولید ناودانی می پردازیم:

روش هاس تولید ناودانی

ناودانی به سه روش پرسی، فابریک و نورد گرم و سرد تولید می شود

روش تولید ناودانی پرسی تفاوتی با نبشی پرسی ندارد. ناودانی فابریک نیز از همان ابتدا به شکل ناودانی از خط تولید خارج می شود.

ناودانی ساده:

ناودانی ساده را با استفاده از ورق های گالوانیزه با روش نوردگرم یا سرد تولید میکنند.  سایزهای ۶٫۵، ۸، ۱۰، ۱۲، ۱۴، ۱۸، ۲۰، ۲۲ در بازار اهن الات یافت می شود. ارتفاع ناودانی بین۳۰ میلی متر تا ۴۰۰ میلی متر موجود است. این ناودانی کاربرد فراوانی در پروژه های شهری همچون ساخت پل های باربر دارد.

ناودانی مشبک:

این ناودانی نیز مانند نوع قبل باروش نورد گرم یا سرد بااستفاده از ورق های گرم گالوانیزه ساخته می شود.

کابرد ناودانی:

فواید ناودانی و شکل ظاهری آن سبب شده تا در انواع پروژه ها کاربرد داشته باشد. نقش ناودانی در ساخت و ساز، ترمیم بناها، صنعت، پروژه های عمرانی بسیار چشمگیر است. وزن ناودانی به کاررفته در انواع کاربردها مختلف می باشد. در بعضی کاربردها از ناودانی سبک و در برخی دیگر از ناودانی سنگین استفاده می کنند. وزن ناودانی را میتوان از طریق جدول وزنی ناودانی تعیین نمود.

بیشترین فرق ناودانی سبک و ناودانی سنگین در چیست؟

ناودانی سبک به این معنا است که این ناودانی وزن کمتر از جدول استاندارد اشتال را دارا می باشد. به طور کلی در اکثر کارخانه جات در ایران ناودانی با وزن پایین تولید می شود. ابعاد و وزن ناودانی سبک برابر با اندازه های مورد تایید در جداول مهندسی محاسباتی نمی باشد و از مقدار استاندارد پایینتر است.

اما وزن و ابعاد ناودانی سنگین دقیقا با جدول اشتال مطابقت می کند. برخی از کارخانه های داخلی به تولید این محصول پرداخته اند.

جدول اشتال چیست؟

جدول اشتال آهن الات و مقاطع مختلف از جمله ابزارهای پراهمیت هنگام ساختمان سازی است. این جدول سبب کاهش زمان محاسبات و افزایش دقت در آن می گردد.

نتیجه گیری:

به طور کلی بیشترین تفاوت ناودانی سبک و سنگین در موارد زیر می باشد:

قیمت

ابعاد محصول

الگوی اشتال

وزن محصول

کارخانه های تولید کننده

استانداردهای رعایت شده حین تولید محصول

کاربرد محصول

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *