برای دریافت قیمت نهایی و تخفیفات ویژه با کلیک روی دکمه ثبت درخواست فرم رو پر کن رو که کارشناسان ما باهات تماس بگیرن
ثبت درخواست

بررسی جوش پذیری  میلگرد

جوش پذیری میلگرد از جمله مباحثه مهم در ارماتوربندی و افزایش مقاومت بتن می باشد. بررسی جوش میلگرد همواره به عنوان یک چالش در بین متخصصان بوده است. از جمله سوالاتی که ذهن این افراد را به خود مشغل کرده است این است که آیا می توان میلگردها ا از طرق جوش به یکدیگر وصل کرد؟ جوش میلگرد در ایین نامه جوش پذیری میلگرد آمده است؟
می توان میلگردهای کوتاه را از طریق جوشکاری به یکدیگر متصل کرد؟روش اصولی جوش میلگرد چیست؟ روش های اتصال جوش میلگرد کدام اند؟ما در ادامه به پاسخ این سوالات می پردازیم.

مشاهده قیمت میلگرد

شرایط مناسب برای جوشکاری میلگرد چیست؟

طبق آیین نامه جوش پذیری میلگرد، بکارگیری روش اتصال جوشی تنها در شرایط زیر مجاز می باشد.

1-اتصال جوشی ذوبی بااستفاده از  الکترود مناسب(جوش با قوس الکتریکی)

2-وصله جوشی با یکی از دو روش نوک به نوک خمیری( جوش الکتریکی تماسی)

این دو روش نیز هر کدام ضوابط و شرایط مربوط به خود را شامل می شود.

آیین نامه اتصال جوشی نوک به نوک خمیری

اتصال جوشی نوک به نوک خمیری زمانی که امکان پذیر است که شرایط، شرایط کارخانه ای باشد. برای اتصال جوشی نوک به نوک ابتدا باید قطر میلگرد و نورد آن و سطح مقطع دو میلگرد را در نظر گرفت.

الف- قطر میلگردها نباید کمتر از ۱۰ میلیمتر برای فولادهای گرم نورد شده, یا ۱۴ میلیمتر برای فولادهای سرد اصلاح شده باشد.  ب- نسبت سطح مقطع دو میلگرد وصله شونده از۵/۱ تجاوز نکند.

اتصال جوشی ذوبی با الکترود

اتصال جوشی ذوبی با الکترود زمانی امکان پذیر است که برای هر نوع فولاد از الکترود مناسب و روش جوش کاری مربوط به آن  استفاده نمود.

1- اتصال جوشی پهلو به پهلو با جوش از یک رو یا دو رو

این روش زمانی امکان پذیر است که میلگرد گرم نورد شده دارای قطر ۶ تا ۳۶ میلی مترباشد.  طول نوار جوش از یک رو نباید از ۱۰برابر قطر میلگرد کوچک‌تر, کم‌تر باشد و طول نوار جوش دو رو نباید از ۵ برابر قطر میلگرد کوچک‌تر, کم‌تر اتخاذگردد.

2-اتصال جوشی با وصله یا وصله های جانبی اضافی با جوش از یک رو یا دو رو

این روش برای میلگردهای گرم نورد استفاده می شود. کمترین طول نوار جوش برای اتصال هر میلگرد به وصله یا وصله های , مشابه اتصال جوشی پهلو به پهلو می باشد.

3-اتصال جوشی نوک به نوک با پشت بند با آمادگی یا بدون آمادگی سر میلگردها

در این روش طول پشت بند نباید کم‌تر از۸ برابر قطر میلگردهای سرد اصلاح شده و ۳ برابر قطر میلگردها برای فولادهای گرم نورد شده اتخاذ شود. فاصله دو سرمیلگردهای وصله شونده از یکدیگر در حالت با آمادگی ۳ میلیمتر و در حالت بدون امادگی معادل نصف قطر میلگردها است.. در مورد فولادهای سرد اصلاح شده , آماده کردن سرهر دو میلگرد لازم و ضروری است. چنانچه میلگردهای وصله شونده در وضعیت قائم یا نزدیک به قائم باشند آماده کردن انتهای میلگرد فوقانی الزامی بوده و انتهای میلگرد تحتانی باید عمود بر محور آن بریده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *