برای دریافت قیمت نهایی و تخفیفات ویژه با کلیک روی دکمه ثبت درخواست فرم رو پر کن رو که کارشناسان ما باهات تماس بگیرن
ثبت درخواست

آشنایی با تاریخچه ی میلگرد

از گذشته تا امروز تقویت بتن یکی از مهمترین کاربردهای میلگرد بوده است. در قرن 18 در کشور شوروس میلگردی که دارای سطح آجدار بود در یک پروژه ی بزرگ بکارگرفته شد. در ابتدا برای افزایش کیفیت میلگرد در آن از چدن استفاده کردند تا علاوه بر افزایش استحکام مقاومت آن را در برابر خوردگی کاهش دهند.تاریخچه ی میلگرد

قیمت نبشی

قیمت ناودانی 

تا اواسط قرن نوزدهم با بستن میله های فولادی به بتن فضایی به منظور افزایش استحکام بتن ایجاد کردند که به آن بتن مسلح مدرن می گفتند. مهندسانی در کشور اروپا و آمریکای شمالی در اواسط قرن هیجدهم بتنی را به این روش تقویت نمودند. این دیوار ساخته شده از بتن مسلح در سال ۱۸۵۴ پاریس ایجاد کرد و گروه دیگری نیز تیرها ودیواره هایی  را در ایالات متحده از این روش ساختند. استفاده از میلگرد در بتن در آن روزها بسیار  قابل توجه همگان بود. با فراگیر شدن این روش یک باغبان فرانسوی  نیز ، قالب گلدان های بتنی  تقویت شده با میلگرد را اختراع نمود.

قیمت میلگرد

روش تولید و ساخت میلگرد:

میلگرد از مواد گوناگون فولاد گرم ساخته می شود. برای ساخت میلگرد از روش ریخته گری بهره می گیرند. روشی دیگری که بکارمی گیرند ضایعات رول است. استانداردی که برای ساخت میلگرد استفاده می شود  ASTM (انجمن آمریکایی برای تست و مواد) است. تمام میلگردهایی که در کارخانجات مختلف ساخته می شود باید ازاین استاندارد پیروی کنند.

برای آنکه مشخص شود میلگرد چه کاربردی دارد باید درجه ی میلگرد مشخص شود. متریک آنهابا یک کد خاص اعلام می شود. این درجه نشان دهنده ی میزان استحکام میلگرد است. برای نشان دادن خصوصیات میلگرد از حرف یا نماد ساده استفاده میکنند. مشخصات محل تولید، اندازه میلگرد و نوع فولاد در با این علامت های اختصاری تعیین می گردد. چنانچه میلگرد دارای دوخط باشد، نشان دهنده ی این است که مقاومت به ۷۵۰۰۰ پوند رسیده است، اما  یک خط آن نشان دهنده ۶۰۰۰۰ پوند مقاومت می باشد

مهمترین مزیت میلگرد چیست؟

افزایش مقاومت بتن در برابر نیروهای تنشی از مهمترین مزیت میلگرد است. استفاه از میلگردهای ساده در بتن سبب می شود که نیروهای تنشی بتن را ترک دهند اما استفاده از میلگردهای آجدار ساخته شده از آلیاژ فولادی مناسب مقاومت بتن را در برابر تنش و ترک افزایش می دهد.

زیر سازی آسفالت بزرگراه ها و پل ها نیز با استفاده از فولاد تقویت شده انجام میگرد. استفاده از میلگرد آجدار سبب افزایش سطح تماس بتن و میلگرد شده و مقاومت را افزایش می دهد.  تنظیمات ابعادی و ساخت میلگردهای آجدار جدید کاربری میلگرد را افزایش داد.

مهمترین نکته هنگام مقاومت میلگرد در بتن:

برای افزایش تاثیر میلگرد آن را درون بتن می چرخانند.در این صورت  تا میلگرد طبق نقشه و کد بتن استحکام بیشتری می یابد. بسیاری با فاصله نامناسب میلگرد البته پوشش لازم را ایجاد می نمایند ولی با یک چالش مواجه میشوند و بنابراین عملکرد بتن را تحت تأثیر قرار می دهد. انتخاب های گوناگون برای استفاده به عنوان قالب میلگرد وجود دارد، اما همه آنها به سطح زیر بتن و قالببندی بتن با میلگرد بستگی دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *