برای دریافت قیمت نهایی و تخفیفات ویژه با کلیک روی دکمه ثبت درخواست فرم رو پر کن رو که کارشناسان ما باهات تماس بگیرن
ثبت درخواست

پروفیل ها کاربرد های زیادی در صنعت ساختمان سازی دارند. از انجا که پروفیل ها دامنه ی وسیعی را شامل می شوند مطابق با هر نیازی ابعاد گوناگونی از پروفیل ها ساخته و روانه ی بازار می شود. از عمده ی کاربردهای پروفیل های  می توان به چارچوب درب های چوبی ، ام دی اف و قاب دور پنجره اشاره کرد.پروفیلZ

مشاهده ی قیمت پروفیل

انواع پروفیل ها:

پروفیل ها با شکل های مختلفی برای کاربردهای گوناگون ساخته می شود. این پروفیل ها که عمدتا درعملیات گرم نورد ساخته می شوند به شکل های Z, U, I می باشد. عملیات گرم نورد فولاد را در برابر رطوبت مقاوم می سازد. نام دیگر پروفیل ها Zو  Uپروفیل ضد رطوبت می باشد

انواع پروفیلz  :

پروفیل z انواع گوناگونی دارد که شامل پروفیل Z ۱۸، پروفیل Z ۲۰ و پروفیل Z ۲۲  است. البته این پروفیل در ضخامت ۲٫۵ سانتی متری و ۳ سانتی متری نیز یافت می شود  که کمی گرانتر از سایر پروفیل ها می باشد. در نقشه های فنی مهندسی پرو فیل Z را با Z نشان می دهند و عددی که پس از آن نوشته می شود نشانگر ارتفاع پوفیل Z است.

استاندارد ساخت پروفیلz :

استاندارد ساخت پروفیل در کشور های مختلف با یکدیگر تفاوت دارند. استاندارد های اروپا از معتبرترین این استانداردها می باشد و کشورهای زیادی از جمله ایران پروفیل های خود را طبق این استاندارد تولید میکنند. محصولات فولادی که  براساس استانداردهای اروپایی تولید می شوند در تمام دنیا همه روزه  به بازار ها عرضه و اکثر مهندسان و پیمانکاران از آنها بهره می برند.

 

کاربرد پروفیل z:

 

بیشترین استفاده از پروفیل Z برای اتصال سازه های اسکلت فلزی می باشد. به طور مثال پروفیلz  در سقف ساختمان ها، و سوله ها، ايستگاه‌های سوخت رسانی، ايستگاه های اتوبوس ، ترن و سالن های بزرگ همچون سالن های ورزشی، پارکینگ و انبار استفاده می شود. این نوع پروفیل نقش موثری در تحمل تنش سقف های سنگین ایفا می کند.

فراورده های ساخته شده از فولاد در صنعت ساختمان سازی کاربردهای فراوانی دارند از این رو به اشکال گوناگونی  ساخته می شوند تا برای هرقسمت از سازه کارآمد باشند و بهترین نتیجه نیز حاصل گردد. هر چه فولاد و پروفیل کارآمد تر باشد حداکثر ظرفیت باربری نیز شامل آن خواهد شد.

هر سازه از اسکلت فلزی شامل پروفیل های جدا از هم می باشد که بدون شک باید با نظم خاص و بصورت یکپارچه به یکدیگر وصل شوند. از دیگر کاربرد این پروفیل می توان به زیرسازی سقف های شیب دار در کارهای ساختمانی است.

موارد کاربرد پروفیل نیم رخ z :

عمده پروفیل نیم رخ Z برای ساخت ستون های مرکب و مقاطع مرکب است.امروزه  با افرایش تعداد مجتمع ها و برج های بلند با طبقات زیاد ستون ساختمان ها را از دو یا چند پروفیل ترکیبی می سازند تا آستانه ی تحمل آن را افزایش دهند. از این رو  برای ساخت ستون های مرکب از نیم رخ های گوناگونی استفاده می شود .

قیمت پروفیل Z

نرخ های و قیمت های پروفیلی که بر طبق استانداردهای اروپایی تولید میگردد در سراسر دنیا با یکدیگر تفاوت دارند. قیمت پروفیل Z  به ضخامت، ارتفاع و همینطور نوع آن بستگی دارد. به طور مثال قیمت  پروفیل  Z20  با ضخامت 5/2سانتی متر با همان سایز پروفیل با ضخامت 3سانتی متر با یکدیگر متفاوت هستند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *