برای دریافت قیمت نهایی و تخفیفات ویژه با کلیک روی دکمه ثبت درخواست فرم رو پر کن رو که کارشناسان ما باهات تماس بگیرن
ثبت درخواست

معرفی انواع شکل میلگرد در بتن

از آنجا که مصالحی همچون بتن، مقاومت کششی لازم را جهت نگه داشت سازه ندارد از میلگرد در بتن استفاده می کنند. نهایت نیروی قابل تحمل در بتن 32 کیلوگرم بر سانتی‌مترمربع است. قطعا این میزان مقاومت برای سازه کافی نخواهد بود. برای آنکه مقاومت نیروی کششی در بتن را افزایش دهند از فولاد که معمولا به صورت میلگرد آجدار یا ساده است در بتن استفاده می نمایند. آرماتوربندی یکی از جمله مهمترین قسمت‌ ساخت ساختمانی بتنی می‌باشد؛از این رو در اجرای آرماتوربندی ساختمان‌های بتنی میبایست  نهایت دقت و ظرافت را به کار گرفت.  میلگردها به شکل‌های گوناگون به منظور ارماربندی در بخش بتن ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرند که این اشکال در نقشه‌های سازه‌ای‌، بطور کامل دقیق و اصولی تریسم میگردد. انواع شکل میلگرد در بتن یا کاربرد مختلف میلگرد در بتن یا فرم رایج میلگرد در بتن در این مطلب از زاگرس آهن اورده شده است.

مشاهدهقیمت میلگرد

رکابی

در بتن ریزی دیوارها و دال‌ها (‌به شکل حرف u‌) یا بین دو سفره آرماتور (شبکه مش‌بندی) به منظور در امتداد نگه داشتن آرماتورهای طولی یا عمودی از این روش استفاده می کنند.

خاموت

خاموت در ستون های و تیرهای اصلی که عمود بر میلگرد طولی میباشند قرار میگیرد. این کار به منظور  جلوگیری از گسترش ترک‌ و بیرون زدگی میلگردهای طولی در اثر کمانش و تحمل نیروهای برشی انجام میگیرد. نکته ی قابل توجه این است که در نزدیکی تکیه گاه تیرها باید قطر خاموت ها را بیشتر و فاضسه ی آن ها را کمتر از دیگر قسمت ها در نظر گرفت زیرا در آنجا حداکثر نیروی برشی وجود دارد. روش اصولی برای بالابردن قدرت چسبندگی خاموت و بتن انتهای آن را به صورت قلاب خم می کنند.

میلگرد راستا‌

جهت بالابردن مقاومت کششی در بتن از میلگرد راستا استفاده میکنند.

تیر

محل قرارگیری میلگرد در بتن در ناحیه ی کششی آن می باشد. زیرا در تیرهای بتن مسلح‌ ضعف مقاومت نیروهای کششی‌ وجود دارد. در تیرهای بتن مسلح‌ کشش ناشی از خمش از طریق میلگردهای مسلح کننده و فشار ناشی از خمش از طریق بتن ناحیه‌ی فشاری اصلاح می شود .

سنجاقی

به منظور ایجاد اتصال قویبین میلگردهای طولی و خاموت و همچنین تقویت مقاومت برشی خاموت‌ها از سنجاقی استفاده میکنند.

ادکا

جهت تحمل نیروهای برشی و تحمل لنگرهای منفی در تکیه‌گاه‌های تیر از ادکا استفاده میکنند. قسمت زیرین و بالایی ادکا مقاومت نیروی کششی را افزایش می دهد. اما قسمت مایل آن مقاومت کششی ناشی از برش را افزایش میدهد.

خرک

به منظور قرارگیری دو شبکه‌ی متوالی افقی با فاصله‌ی معین در داخل قالب (‌در بتن ریزی‌های کف و فونداسیون‌) استفاده می شود.

میلگرد گذاری شالوده‌ها

به صورت کلی میلگردها به شکل شبکه در کف شالوده قرار می گیرد. جهت انجام اینکار میلگرد شبکه با خم ۹۰ درجه به طول معین‌ در کناره‌های فونداسیون‌ قرار می گیرد. ای کار به منظور ایجاد چسبندگی بیشتر و انتقال مناسب‌تر نیرو بین فولاد و بتن انجام می شود.

میلگرد گذاری در این روش به صورت شبکه‌های تحتانی ‌یا ترکیبی از شبکه‌های تحتانی و فوقانی انجام می شود. این کار به میزان بار و عمق فونداسیون بستگی دارد.

شکل میلگرد در بتن

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *