برای دریافت قیمت نهایی و تخفیفات ویژه با کلیک روی دکمه ثبت درخواست فرم رو پر کن رو که کارشناسان ما باهات تماس بگیرن
ثبت درخواست

راهنمای انتخاب بهترین میلگرد در ساختمان سازی

هنگام انتخاب بهترین میلگرد در ساختمان سازی باید عوامل زیادی را در نظر بگیرید. از مهمترین این عوامل سیستم اجرایی در ساختمان، شرایط آب و هوایی محل ساخت، طراحی سازه ی اسکلتی، بودجه ی در نظر گرفته شده و… می باشد. از این رو نمی توان دقیقا اشاره کرد که کدام میلگرد برای ساختمان شما مناسبتر است و در مقابل نیز نمی توان همواره از یک مدل میلگرد تحت عنوان بهترین میلگرد در ساختمان سازی در همه ی ساختمان ها استفاده نمود.

مشاهده قیمت میلگرد

فولادهای تقویتی جدید که امروزه در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد هر کدام شکل و خواص فیزیکی مکانیکی مختلفی دارند. در شرایط کنونی آیین نامه ها و استاندارد های مختلفی نیز برای ساخت آهن آلاتی همچون میلگرد استفاده می کنند که سبب ایجاد خواص مختلف در آن ها می شود. شناخت ویژگی ها و خواص میلگردها میتواند به شما در انتخاب بهترین میلگرد ساختمان سازی کمک کند.

بتن ها همواره تحت تاثیر نیروهای مختلف فشاری و برشی و کششی قرار دارند ، از این رو برای افزایش مقاومت بتن ها آن را با عناصرقوی تر مسلح می کنند، که بهترین آن ها آرماتور نام دارد.

مشاهده قیمت ناودانی 

انواع میلگرد و تقویت کننده در بتن:

تقویت کننده های مختلفی طبق شرایط در بتن استفاده می کنند. این تقویت کننده ها شامل میلگرد، میلگرد آجدار، میلگردهای الیافی، شبکه های سیمی جوش شده، سیم ها و میلگردهای پیش تنیدگی و.. می باشد. البته میلگردهای گالوانیزه با روکش مناسب می تواند قدرت و استحکام میلگرد را در برابر شرایط آب و هوایی مختلف افرایش دهد. در ادامه مختصری درباره ی انواع تقویت کننده بتن توضیح می دهیم.

جهت انتخاب آرماتور مناسب برای روسازی های بتنی، پیاده روها، استخرها، مخازن و دال های کف نازک بهتر است از  شبکه های سیمی جوش شده استفاده کنید. زیرا از لحاظ اقتصادی صرفه ی بیشتری دارد.

شبکه سیمی جوش شده چیست؟  این شبکه تشکیل شده از سیم های فولادی می باشد که بصورت طولی و عرضی به نظم مشخص در کنار هم قرار دارند. و در نهایت به یک شبکه مربعی یا مستطیلی تبدیل می شود. در هر تاطع سیم ها به صورت جوش الکتریکی بهم متصل شده اند. از مزایای استفاده از شبکه سیمی جوش شده می توان به کاهش بازرسی و نظارت و همچنین امکان آرماتورگذاری در سطوح وسیع اشاره کرد.

چنانچه بتن ساختمان تحت کشش و خمش زیادی قرار داشته باشد مانند عرشه های پل و دال ها، بهتر است از میلگرد در بتن های پیش تنیده استفاده کنید.

به طور کلی انتخاب بهترین میلگرد در ساختمان سازی به آشنایی و تسط کامل شما روی انواع میلگرد و تنش های وارده بر بتن بستگی خواهد داشت.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *