برای دریافت قیمت نهایی و تخفیفات ویژه با کلیک روی دکمه ثبت درخواست فرم رو پر کن رو که کارشناسان ما باهات تماس بگیرن
ثبت درخواست

نبشی ضدزنگ چیست؟چه کسی ناودانی ضدزنگ را اختراع کرد؟

آهن به علت فراوانی، ارزان قیمت است امادو مشکل بزرگ دارد، آهن خام و خالص در برابر آب و هوا مقاوم نبوده و خیلی زود زنگ می زند و این باعث می شود که مقاومت آن در شرایط جوی مختلف کاهش یابد.نبشی و ناودانی ضدزنگ

از این رو نمی توان از آهن خام در ساختمان سازی استفاده کرد. بنابراین از آلیاژ آهن در ساختمان سازی استفاده می گردد. بطور مثال تیرآهن، ناودانی ونبشی، میل گرد همگی از جنس فولاد بوده و ضدزنگ می باشند.

بطور کلی می توان گفت که آلیاژمخلوطی از چند فلز است.متداول ترین  آلیاژ آهن فولاد می باشد است که مخلوطی است ازآهن ومقدارکمی کربن(غیرفلز)مقدارکربن بین ۱/۰ تا ۵/۱ درصد است.کربن جز موادی است که با اضافه نمودن آن به آهن استحکام آن را نسبت به آهن خام بالا می برد.

لازم به ذکر است که چیزی حدود ۳۵۰۰ نوع فولاد در جهان وجوددارد. هر چه درصدکربن و عناصر دیگر در آهن را تغییر دهیم موارد کاربرد آهن و آلیاژ متفاوت خواهد بود.

از فولاد نمیتوان برای ساخت نبشی ضد زنگ استفاده نمود. نه به دلیل استحکام پایین، بلکه به دلیل ضد زنگ نبودن آن. از این رو نوع مخصوصی از فولاد تولید می شود که دربرابر زنگ زدن مقاوم بوده وبه هیچ عنوان زنگ نمی زند .

مشاهده ی قیمت نبشی

 

ناودانی

ترکیبات به کار رفته در نبشی ضد زنگ:

نبشی ضدزنگ حاوی آهن ،کربن،کروم ومعمولا نیکل می باشد. البته  درصد ترکیب این مواد در کارخانه جات مختلف ممکن است .فراوان ترین نوع فولادضد زنگ شامل ۱۸درصد کروم. ۸درصدنیکل وکم تراز۸/۰ درصدکربن است.

مصارف فولاد ضد زنگی همچون نبشی بسیار زیاد است.  فولاد ضدزنگ بسیار خوب صـیقل خورده و براق می گردد. از این رو، می توان آن را به جای آینه و نورافکن استفاده نمود.

دلیل زنگ زدن برخی از نبشی های چیست؟

دلیل آنکه برخی از نبشی ها زنگ می زند این است که با اکسیژن موجود در هوا ترکیب می شود و اکسیدآهن قرمز رنگ را(که همان زنگ آهن است)تولید می شود. اما نوعی از نبشی ها وجود دارد که زنگ نمی زند.اختراع یا کشف این نوع آهن در سال۱۹۱۳ اتفاق افتاد٬هری بریرلی  فلزات گوناگون را با هم ترکیب کردو آلیاژهای گوناونی تولید نمود و تمامی آن را در فضای باز نگهداری کرد. بعد از مدتی متوجه شد که فقط یکی از آن ها زنگ نزده است و پس از بررسی کشف خود را جهانی کرد.

روش تولید ناودانی ضدزنگ:

در ساخت و ساز ناودانی ضدزنگ عناصری به کار رفته است که مقاومت آن را در برابر خوردگی به خوبی افزایش می دهد. یک ناودانی ایده آل به روش نورد گرم داغ و گوشه های گرد تولید می گردد.

انواع نبشی و ناودانی:

ناودانی را می توان به دو  دسته ی کلی  C و  U تقسیم کرد.

در یک تقسیم بندی دیگر نوع نبشی در دو نوع پرسی و فابریک است.

نبشی فابریک ، از همان ابتدا تولید ، به شکل نبشی ، از خط تولید خارج می گردد .

اما نبشی پرسی ابتدا به صورت یک تکه ورق با طول ۶ متر بوده که از وسط عرض ورق ، خم شده و سپس بعد از انجام مراحل نهایی به شکل نبشی درمی آید .

نبشی های گالوانیزه:

نبشی گالوانیزه نوعی دیگر از نبشی ضدزنگ است. این نبشی با لایه ای از روی پوشیده است و حتی در حالت شکستگی نیز می تواند از خود مقاومت نشان دهد.در این نوع از نبشی  بین آهن و روی ، پیلی الکتروشیمیایی تشکیل شده که در آن روی به جای آهن به عنوان آند و آهن به عنوان کاتد بشمار میرود.روی در آند اکسید می شودچرا که فلزی پست‌تر یا فعالتر از آهن می باشد و پتانسیل احیاء کمتری از آهن وهمچنین پتانسیل اکسید بیشتری از آهن را دارا می باشد.

ناودانی هایی که امروزه تولید می گردد به راحتی برش زده شده و جوشکاری آن اسان است. شما می توانید نبشی و ناودانی ها را در ابعاد دلخواه برش زده و در ساختمان بکار ببرید . ابعاد رایج برای برش ناوانی  10 فوت و 20 فوت است.

کاربرد نبشی و ناودانی:

ناودانی و نبشی در هر نوع پروژه ای از ساخت و ساز کاربرد دارد. اهمیت نبشی ضدزنگ در سازه هایی که بیشتر در معرض آب، مواد شیمیایی، اسید و هوای آزاد قرار دارد پر رنگ تر می شود.

خرید ناودانی:

شما می توانید جهت اطلاع از قیمت ناودانی ، لیست فروش ناودانی و اقدام جهت خرید ناودانی با شماره ی ثبت شده در سایت تماس بگیرید.