برای دریافت قیمت نهایی و تخفیفات ویژه با کلیک روی دکمه ثبت درخواست فرم رو پر کن رو که کارشناسان ما باهات تماس بگیرن
ثبت درخواست

معرفی ناودانی گالوانیز- ناودانی گالوانیزه چیست؟

ناودانی های ساده با  ورق گرم تولید می شوند و در  صورت نیاز مشتریان آن ها را بصورت گالوانیزه تولید می کنند.یکی از اقتصادی‌ترین روش‌های محافظت ناودانی در برابر محیط‌های خورنده،گالوانیزه کردن آن است. از این رو می توان گفت مهمترین ویژگی های ناودانی گالوانیزه مقاومت بالای آن در برابر زنگ زدگی است.

این پوشش حتی اگر دچار شکستگی یا خراشیدگی نیز گردد در برابر رطوبت و اکسیژن خورده نخواهد شد.  پوشش روی توانایی مقاومت در برابر زنگ زدگی را تا 30 سال افزایش خواهد داد. در این مطلب قصد داریم به معرفی انواع ناودانی گالوانیزه، روش های تولید، کاربرد و مزایا و روش برش، جوشکاری، ماشینکاری این پروفیل بپردازیم.

مشاهده قیمت ناودانی 

ورق گالوانیزه چیست؟

به ورق هایی که توسط روی پوشانده می شوند ورق گالوانیزه می گویند. روش های زیادی برای محافظت ورق از زنگ زدگی وجود دارد که یکی از این روش ها  محافظت از خوردگی گالوانیک می باشد که به وسیله ی پوشاندن فلز مادر توسط لایه‌ای از فلز محافظ ( که عمدتا روی است) انجام می گیرد.

در این روش پوشش کامل بر روی ورق انجام شده تا از فلز اصلی  محافظت گردد. درصدهایی مختلفی از محافظت وجود دارد که این درصدها توسط ضخامت پوشش گالوانیزه تعیین می شود. هر چه ضخامت افزایش یابد درصد محافظت نیز بالا می رود.

بهترین روش گالوانیزه کردن ناودانی کدام است؟

روش های متفاوتی برای گالوانیزه نمودن ناودانی فولادی و ورق های فولادی وجود دارد، که کارشناسان بهترین و ارزان ترین روش را گالوانیزه نمودن آن ها با غوطه وری ورق آهن در حوضچه مذاب روی میدانند.

 

نکات مهم جوشکاری و برش ناودانی گالوانیزه:

روش های معمولی که برای محصولات فولادی جهت جوشکاری، ماشینکاری یا برش استفاده میشود می تواند برای ناودانی گالوانیزه نیز به کار گرفته شود. اما جهت ممانعت از استنشاق بخارات  درون حوزچه های مذاب روی  ، استفاده از ماسک و وجود تهویه ی مناسب الزامی است. بعد انجام فرایند تولید ناودانی  و برش در اندازه های معین، برای جلوگیری از زنگ زدگی این سطح مقطع ها از روش گالوانیزه سرد استفاده می کنند. چنانچه در زمان کار با ناودانی گالوانیزه  عملیاتی همچون برش کاری، شکاف دادن و سوراخ کردن ناودانی انجام شود پروفیل باید به همین روش گالوانیزه و مرمت شود.

انواع ناودانی گالوانیزه:

ناودانی گالوانیزه از لحاظ شکل ظاهری به دو دسته ی C و U تقسیم بندی می شود.  نوع C دارای بال های موازی و نوع U دارای بال های مخروطی شکل هستند.

کاربرد ناودانی گالوانیزه:

شکل ظاهری و ضدزنگ بودن این پروفیل سبب شده  تا در سازه های مختلفی  از آن استفاده شود.  از جمله مهمترین کاربرد ناودانی گالوانیزه شامل موارد زیر می باشد.

  • ترمیم بناهای معماری
  • ماشین آلات
  • تجهیزات ساخت و ساز
  • چارچوب
  • تشکیلات دریایی
  • ساختمان سازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *