برای دریافت قیمت نهایی و تخفیفات ویژه با کلیک روی دکمه ثبت درخواست فرم رو پر کن رو که کارشناسان ما باهات تماس بگیرن
ثبت درخواست

میلگردها از جز مهمترین متریالی هستند که در سازه ها و پروژه های ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرد. به دلیل اهمیت این متریال در ساخت انواع سازه ها هر روزه شاهد تولید نوع جدیدی از میلگرد هستیم که دارای وزن های مختلف و خواص گوناگون می باشند. میلگرد ها به طور کلی مقاومت کششی بالایی دارند. از این رو زمانی که با یک متریال دیگر مانند بتن بامقاومت کشش پایین ترکیب شود،  می تواند نقص آن را کاهش دهد. یکی از این میلگرد ها میلگرد سیاه یا میلگرد فولاد کربن است. در ادامه به بررسی این میلگرد و معایب استفاده از آن در بتن می پردازیم.

مشاهده قیمت میلگرد

عناصر تشکیل دهنده ی میلگرد سیاه:

عناصر تشکیل دهنده ی میلگرد به طور کلی  شامل: کربن، سیلیسیم، منگنز، فسفر، گوگرد و تعیین مقدار اکی والان کربن می باشد. در میلگرد سیاه کربن بیشتری استفاده شده است.

میلگرد چه زمانی می تواند در برابر نیروها مقاومت کند؟

یک اصل مهم در انواع سازه های فولادی این است که سطح میلگرد به خوبی به بتن بچسبد. هر عاملی که این چسبندگی را کاهش دهد مقاومت سازه را در برابر عوامل مختلف کاهش می دهد. زمانی که ترک کوچکی بین بتن و آرماتور ایجاد شود مقاومت به زلزله ی سازه به شدت کاهش می یابد. در ادامه به بررسی معایب میلگرد سیاه یا میلگرد فولاد کربن می پردازیم.

معایب میلگرد سیاه:

میلگرد سیاه کاربرد زیادی دارد. اما زمانی که مقاومت به زنگ زدگی میلگرد اهمیت داشته باشد بهتر است از این میلگرد استفاده نشود. بزرگترین ضعف آرماتور سیاه زنگ زدن است. زمانی که میلگرد زنگ بزند بتن اطرافش را ترک می‌اندازد و می‌شکند. یکی از روش هایی که این نقص میلگرد سیاه را کاهش می دهد، اصلاح سطحی می باشد.

اصلاح میلگرد سیاه:

همانگونه که گفته شد میلگرد سیاه مقاومت پایینی در برابر رطوبت دارد از این رو با اصلاح این نقص را از بین برده اند.
میلگرد اپوکسی: همان میلگرد سیاه بوده که دارای روکش اپوکسی است بنابراین دارای مقاومت بیشتری در برابر زنگ زدگی می باشد.همان استحکام بافت را دارد، اما ۷۰ تا ۱۷۰۰ برابر نسبت به زنگ زدگی مقاوم تر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *