برای دریافت قیمت نهایی و تخفیفات ویژه با کلیک روی دکمه ثبت درخواست فرم رو پر کن رو که کارشناسان ما باهات تماس بگیرن
ثبت درخواست

روش های تولید میلگرد با کیفیت و با مقاومت بالا

میلگرد یا آرماتور فولادی است که از آن برای جبران مقاومت کششی بتن در ساختمان سازی استفاده می کنند. روش های مختلفی برای تولید میلگرد وجود دارد. در این بخش از زاگرس آهن قصد داریم مهمترین روش های تولید میلگرد با کیفیت را بیان کنیم.

مشاهده قیمت میلگرد

روش میکرو آلیاژی

یکی از بهترین و مطمئن ترین روش های تولید میلگرد با کیفیت آلیاژ سازی آن استو. در این روش از عناصری همچون تیتانیوم، نیوبیوم و یا ونادیوم در ساختار میلگرد استفاده می کنند پس از مقاوم سازی میلگرد از طریق روش میکرو آلیاژی کاربیدهای بین فلزی تشکیل می گردد ک در نهایت ریز ذرات میلگرد در حد میکرو مقاوم می شوند. هر چه تولید کننده از ریز ذرات کوچکتر در میلگرد استفاده کند، میلگرد تولید شده مقاومت بیشتری خواهد داشت.

روش عملیات حرارت و خنک کاری

در این روش فولاد پس از طی مراحل حرارت به فاز آستنتیک وارد می شود. روش خنک کاری به وسیله ی موادری همچون آب یا روغن انجام میگیرد. در نهایت نیز موجب تولید میلگرد سخت و شکننده می شود. در مرحله ی بعد فولاد خنک شده در یک عملیات حرارتی تغییر شکل داده که این مرحله موجب کاهش سختی و افزایش شکل پذیری می شود. شکل پذیری این میلگرد بهتر از میلگردهای تولید شده به روش سرد کاری می باشد.
قیمت میلگرد تولید شده در این روش نیز کمتر از روش میکرو آلیاژی می باشد.

روش سردکاری

روش سردکاری که نام دیگر آن نورد سرد است از جمله روش های قدیمی تولید میلگرد می باشد. در طی این قرآیند ساختار کریستالی ماده در دمای پایین شکسته شده و جابه جا می شود. در نهایت یک بی نطمی در ساختار کریستالی میلگرد به وجود می آید. این بی نظمی منجر به افزایش تنش تسلیم آن خواهد شد. فولادهای ساخته شده در این روش بسیار سخت می باشند.
نکته ی اول: این فولادها فاقد تنش تسلیم در نمودار های مربوطه می باشند.
نکته ی دوم: شکل پذیری آرماتور ساخته شده از میلگرد تولیدی با روش سردکاری کمتر می باشد.
نکته ی سوم: میلگرد تولیدی با این روش جهت استفاده در عضوهای مقاوم در برابر اثرات زلزله مناسب نمی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *