برای دریافت قیمت نهایی و تخفیفات ویژه با کلیک روی دکمه ثبت درخواست فرم رو پر کن رو که کارشناسان ما باهات تماس بگیرن
ثبت درخواست

تعریف تیر آهن لانه زنبوری

تیرآهن لانه زنبوری را به دلیل شکل ظاهری آن ها نام گذاری کرده اند. به این صورت که پس از تکمیل پروفیل آن را به شکل لانه زنبور در می آورند. تیر آهن لانه زنبوری دارای حفره های توخالی می باشند به گونه ای که درست شبیه لانه زنبور شوند.

دلیل ساخت تیرآهن های لانه زنبوری

دلیل ساخت تیرآهن  زنبوری این است که تیر ممان خمشی بیشتری را با خیز (تغییر شکل ) پایین و همینطور وزن پایین در مقابل با تیر نورد شده مشابه تحمل نماید . بطور نمونه با مشاهده ی جدول تیر آهن خواهید دید ارتفاع پروفیل ۱۸ را که دارای ارتفاع ۱۸ سانتیمتر است  میتوان تا ۲۷ سانتیمتر گسترش داد.

طریقه ی ساخت تیرآهن لانه زنبوری:

ساخت تیرآهن به دو شیوه ی برش انجام می شود. این دو شیوه شامل موارد زیر است.

الف – شیوه برش پانیر

ب – شیوه برش لتیسکا

طریقه ی برش تیرآهن لانه زنبوری:

برش برنول : برش برنول اط طریق روش گرم انجام می گیرد . جوشکار برش را در این روش از طریق شعله بنفش رنگ قوی حاصل از گاز استیلن و اکسیژن از طریق لوله برنول به انجام می رساند.

برش کوپال :برش کوپال نوعی برش سرد است. گیوتین مخصوص در امتداد خط منکسر تیرآهن را قطع می کند.

مزایا و معایب تیر لانه زنبوری

پس از انکه تیرآهن معمولی به تیرآهن لانه زنبوری تبدیل شد پس از انجام تست ها مشاهده می شود که مدول مقطع و ممان اینرسی مقطع تیر، مقاومت خمشی تیر زیاد می شود. تیرآهن زنبوری وزن بیشتری نسبت به تیر معمولی ندارد اما با ارتفاع بیشتر و استحکام بالاتر می باشد.

از دیگر مزایای تیرآهن  زنبوری کاهش وزن مصالح می باشد. هر چه وزن مصالح کمتر باشد و سبکتر شود از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه تر می باشد.

زمانی که حفرهای تو خالی در دل تیرآهن ایجاد گردد می توان اتصالات گوناگونی همچون لوله کشی یا برق را از آن رد کرد.

نکته ی حائر اهمیت در رابطه با ساخت تیرآهن های لانه زنبوری این است که استاندارد تولید به درستی رعایت شود. اگر استاندارهای معتبر به درستی رعایت نشود امکان آسیب رسیدن به سازه در اثر وزن اضافه وجود دارد.

اما این تیرآهن بی عیب نمی باشد.از معایب تیر لانه زنبوری میتوان به حفره های درون آن اشاره کرد . این حفره ها سبب ایجاد تنش های برشی خواهد شد. این تنش برشی در محل تکیه گاه های پل به ستون یا اتصال تیر آهن تودلی به پل لانه زنبوری به وجود می آید.اما این عیب قابل برطرف شدن میباشد. برای برطرف کردن این مشکل برخی از حفره ها را با ورق فلزی را جوشکاری میکنند.چنانچه  اتصال فرعی پل به ستون یا تیر فرعی به پل بطور صحیح انجام شود تنش برشی به حداقل می رسد. نحوه ی بکاررفتن  تیر لانه زنبوری به دو شکل در یک دهانه یا به صورت پل ممتد می باشد.

قیمت تیرآهن لانه زنبوری:

به دلیل نوسانات اخیر در بازار آهن آلات می توانید برای اطلاع از قیمت لحظه ای تیرآهن زنبوری با شماره 02128422700  تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *