برای دریافت قیمت نهایی و تخفیفات ویژه با کلیک روی دکمه ثبت درخواست فرم رو پر کن رو که کارشناسان ما باهات تماس بگیرن
ثبت درخواست

مشخصات ناودانی ذوب آهن اصفهان

شرکت سهامی ذوب­ آهن اصفهان، بزرگترین و قدیمی­ترین کارخانه تولید کننده فولاد و آهن آلات از جمله ناودانی می باشد. بهره­ برداری از این واحد در سال 1350 و با تولید چدن آغاز شد وبخش فولاد سازی آن نیز در سال 1351 شروع به کار کرد.استانداردهای بکارگرفته شده توسط این شرکت در جهت تولید انواع فرآورده های فولاد هچون ناودانی مطابق با استانداردهای منطقه ای و جهانی و با بکارگیری تکنولوژی های مدرن انجام میگیرد. عمده ترین آهن آلات تولید شده ذوب آهن اصفهان میلگرد، تیرآهن، نبشی و ناودانی و شمش می باشد. در این مطلب به معرفی ناودانی ذوب آهن اصفهان و مشخصات این ناودانی می پزدازیم.

برای مشاهده ی قیمت نبشی و ناودانی کلیک کنید

ناودانی چیست؟

ناودانی نوعی  پروفیل فلوادی است مواد تشکل دهنده ی آن که نورد بیلت هایی از جنس فولاد کربنی است. شکل ظاهری پروفیل مانند حرف U انگلیسی است به طوری که سطح مقطع آن از یک جان افقی و و دو بال عمودی تشکیل شده است. زوایه های داخلی پروفیل کمی گرد می باشند. پروفیل ها به دو دسته ی کلی باز و بسته تشکیل می شوند. ناودانی جز پروفیل های باز به شمار می روند.

ناودانیناودانی

استاندارهای ساخت ناودانی ذوب آهن اصفهان شامل موارد زیر است:

DIN 1026-1 – EN 10279 – EN 10163-3 – STN 42 5550 – STN 42 5550 – TDP: STN 42 0135

سایز ناودانی

سایز ناوانی تولیدشده توسط ذوب آهن اصفهان شامل موارد زیر میباشد.

UNP 4 ,UNP 6, UNP 8, UNP 10, UNP 12, UNP 14, UNP 16, UNP 18, UNP 20, UNP 20, UNP 22, UNP 24, UNP 26, UNP 28, UNP 30, UNP 32 UNP 35 , UNP 38, UNP 40

 

کاربرد ناودانی

ناودانی کاربرد فراوانی در پروژه های مختلف صنعتی و ساختمان سازی دارد. از مهمترین این کاربردها می توان به اسکلت کامیون، چارچوب، تشکیلات دریایی، اسکت ساختمان، ترمیم بناهای ساختمانی، قاب و پایه های بکار برده شده در ماشین آلات، تجهیزات ساخت و ساز و… اشاره کرد. ناودانی به شکل های زیر به کارگرفته می شود.

  • به شکل تکی و دوبل در تیر ها
  •   به شکل جفت در ساخت خرپا
  • به صورت تکی و یا جفت در باد بندها
  • به شکل جفت و به صورت قوطی در ستون ها

انواع ناودانی از لحاظ نحوه ی ساخت  

ناودانی ها را به دو دسته تقسیم بندی میکنند.

پرسی : شکل نهایی از طریق پرس به ناودانی داده می شود.

فابریک: ناودانی فابریک در همان ابتدای مراحل تولید ، از خط تولید خارج می شود و به دو دسته ی اصلی نورد گرم و نورد سرد تقسیم می شوند. نورد گرم و سرد نحوه ی فرآیند دهی این دو محصول می باشد.

 

انواع ناودانی از لحاظ شکل ظاهری

ناودانی از لحاظ شکل ظاهری به دو دسته ناودانی ساده وناودانی مشبک تقسیم بندی می شود.

ناودانی ساده: ناودانی های ساده هم در صنعت و هم ساختمان کاربد دارند. ناودانی های ساده  از ورق گرم ساخته می شود. اما روش گلوانیزه کردن آن به صورت گرم یا سردمی باشد.انواع سایز این ناودانی شامل: ۸،۱۰،۱۲،۱۴،۱۶ می باشد. ارتفاع انواع  ناوادانی بین 30 تا 400 میلیمتر می باشد. ناودانی ساده کاربرد فراوانی در ساخت پل های باربر دارد.

ناودانی مشبک: مواد اصلی تشکل دهنده ی این ناودانی ورق های گرم گالوانیزه میباشد که فرایند ساخت آن به صورت سرد یا گرم می باشد.  عمده کاربرد ناودانی مشبک شامل قفسه های فولادی مستحکم ، ساختمان های سبک فولادی ، نصب سنگ بصورت خشک و… می باشد

 

ناودانی(UNP) و کاربردهای آن

ناودانی  UNP  از جمله پرکاربردترین ناودانی ها در پروژه های بزرگ و صنعتی می باشند. این ناودانی که به ناودانی اروپایی نیز معروف است . تفاوت این ناودانی در سایر ناودانی ها در وزن آن است. این پروفیل سنگینتر از سایر پروفیل ها میباشد.  زیرا این ناودانی وزن بیشتری نسبت به سایر ناودانی ها دارد.

استاندارد ساخت ناودانیUPN  مطابق اروپا_DIN1026 از سایز 40 الی 400  از کارخانه های ترکیه به کشور ایران  صادر میشود.

استانداردهای ساخت ناودانی

طبق کاربرد انواع ناودانی ها آن ها به دو استاندارد ابعادی UPE و UPN تقسیم بندی می شوند. برای ناودانی ها C با بالهای موازی  UPE و برای ناودانیU با بالهای مخروطی UPN به کار می رود. برای ناودانی بکار برده می شود و بکار برده می شود. استاندار ساخت در کشور های مختلف به شکل زیر است.

UNP و UPE ناودانی اروپایی DIN-1026

استاندارد فرانسه NF A 45-255

استاندارد ناودانی مقاوم به خوردگی  DIN EN ISO 12944-3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *