برای دریافت قیمت نهایی و تخفیفات ویژه با کلیک روی دکمه ثبت درخواست فرم رو پر کن رو که کارشناسان ما باهات تماس بگیرن
ثبت درخواست

فلزات کاربردهای زیادی در ساختمان سازی دارند و بسته به شکل ظاهری و مقاومت موارد مصرف گوناگونی را شامل می شوند. پروفیل از جمله فلزات پرکاربرد در صنعت ساختمان سازی است.پروفیل کامپوزیتی

انواع گوناگونی از پروفیل ساختمانی در بازار یافت می شود که چه از لحاظ پروسه ی تولید و چه شکل ظاهری با یکدیگر تفاوت دارند. پروفیل ها از لحاظ شکل ظاهری به دو دسته ی باز و بسته و از لحاظ پروسه ی تولید به سه بخش نورد گرم، نورد سرد و نورد مرکب تقسیم بندی می شود.

پروفیل کامپوزیتی:

امروزه کامپوزیت های کاربرد فراوانی در صنایع گوناگون دارند و بخش زیادی از بازار را در برگرفته اند. صنعت ساختمان سازی نیز از این امر مستثنا نیست. پروفیل‌های کامپوزیتی به مقدار فراوانی در ساختمان‌سازی بکارگفته می شود. پروفیل های کامپوزیتی این امکان را دارند که در شرایط آب و هوایی مرطوب مقاومت بالایی داشته و نوعی پروفیل ضد زنگ محسوب شود.

مزایای پروفیل کامپوزیتی :

ساختمان هایی که در محیط های مرطوب ساخته می شوند پس از مدتی مشاهده می شود که رطوبت به درون ساختمان نفاوذ کرده و در روزهای ابتدایی میله‌های فلزی درون بتن زنگ زده می زند. اما پس از مدتی این اکسیدها و زنگ زدگی ها به سطح بیرونی بتن منتشر می شود به بتن نفوذ می کند. در نهایت در این مناطق با بکاربردن پروفیل معمولی مشاهده می شود که سازه ی بتنی به طور کامل تخریب می شود.
همانگونه که گفته شد پروفیل کامپوزیتی کاربرد زیادی دارند. خوردنگی فلزت سبب کاهش عمر آن ها و کاهش مقاومت ساختمان می شود. اما با استفاده از پروفیل کامپوزیتی از پدیده ی خوردندگی ممانعت شده و طول عمر سازه افزایش می یابد. وزن کم پروفیل های کامپوزیتی در نهایت سبب کاهش وزن کلی ساختمان می شود.
از جمله پروفیل هایی که در ساختمان های ضد زلزله بکار می رود پروفیل کامپوزیتی می باشد.با بکارگیری این پروفیل ساختمان را در برابر زلزله مقاوم خواهید کرد. این کاربرد به دلیل خاصیت کشسانی پروفیل کامپوزیتی است که سبب می شود عکس العمل بهتری در برابر ارتعاشات زلزله داشته باشد.

شرایط آب و هوایی در جنوب و شمال کشور ایجاب می کند که در سطح بسیار وسیعی از پروفیل ضد زنگ یا پروفیل کامپوزیتی استفاده گردد. امروزه مشاهده می شود که بسیاری از پل ها و سازه هایی که در معرض رطوبت هستند با مشکل خورندگی روبرو بوده و بکارگیری روفیل های کامپوزیتی می تواند بخوبی این مشکل را برطرف نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *