برای دریافت قیمت نهایی و تخفیفات ویژه با کلیک روی دکمه ثبت درخواست فرم رو پر کن رو که کارشناسان ما باهات تماس بگیرن
ثبت درخواست

تعریف میلگرد ریشه یا صفحه زیر ستون:

چنانچه پی ساختمان بتنی باشد  قسمتی از میلگردهای عمودی  خارج از پی قرار می گیرد. این میلگردها را در بتن پی قرار میدهند و آرماتور های ستون را به آن متصل می کنند. برای تقسیم فشار وارده از ستون در سطح پی در زیر ستون و روی از یک صفحه استفاده می کنند. ابعاد دقیق این صفحه باید طبق محاسبات بررسی و تعیین شود.

مشاهده ی قیمت میلگرد

نحوه ی محکم کردن میلگرد در بتن:

از آنجا که امکان دارد  علاوه بر بار عمودی نیروهای جانبی نیز وجود داشته باشد صفحه زیر ستون را به کمک میلگرد هایی در بتن قرار می دهد. این عمل به دو صورت انجام می گیرد.

روش اول – استفاده از ۴ عدد میلگرد با سایز بالا ۲۰ یا ۲۲

یک سر این میلگردها را پیچ و مهره کرده و سر دیگر آن را به یورت چنگک یا گونیا خم می کنند در بتن قرار می دهند. سپس چهار عدد سوراخ روبروی این چهار میلگرد در صفحه زیر ستون درست می کنند.میلگرد های مورد نظر را از سوراخ ها رد میکنند سپس با مهره محکم می کنند. به این میلگرد های که در این صفحه قرار می گیرد بولت می گویند.

در این روش  پس از خشک شدن بتن مهره های صفحه را باز کرده  و  پس از خارج نمودن صفحه زیر آن را به وسیله ی  یک لایه ی  نازک بتن پر کرده و صفحه را در جای خود قرار می دهیم.

نکته ی مهم و قابل اهمیت زمان باز کردن صفحه است. چنانچه بتن زیر صفحه کاملا خشک نشده باشد و آن را باز کنیم با در نظر گرفتن اینکه در موقع بتن ریزی آن قسمت از میلگرد بولت که در خارج بتن قرار دارد آغشته به بتن می گردد ممکن است در اثر فشار وارده برای باز کردن مهره و همچنین به علت تازه بودن بتن پی ساخته شده خراب شود. زمان مناسب چیزی حدود یک هفته پس از بتن ریزی می باشد.

توصیه می شود قبل از  بتن ریزی یه تکه پلاستیک روی آن قسمت از بولت و مهره متصل که در خارج از بتن است بسته شود تا در زمان باز کردن مهره دچار اشکال نشود.

روش دوم: جوشکاری

در این روش که روش که روش آسانتری نیز می باشد میلگردها در زیر صفحه جوشکاری می کنند و آن را در زمان بتن ریزی درون پی می گذارند. برای جبران کاهش حجم بتن پس از خشک شدن و خالی نشدن زیر صفحه در زمان کارگذاشتن صفحه یک سوراخ در وسط آن به وجود می آورند و شروع به کوبیدن صفحه می کنند تا بتن از این سوراخ خارج گردد. محل مناسب برای ایجاد سوراخ محل برخورد قطرهای صفحه است  که برایند نیرو ها در آن نقطه صفر می باشد.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *