برای دریافت قیمت نهایی و تخفیفات ویژه با کلیک روی دکمه ثبت درخواست فرم رو پر کن رو که کارشناسان ما باهات تماس بگیرن
ثبت درخواست

فرق انواع میلگرد a3 a2 وa4  چیست؟

در این بخش با انواع میلگردهای a2 a3 a4  و مشخصات مکانیکی میلگرد a1 a2 وa3 ،نرمی و تردی، شکل ظاهری میلگرد a1 a2 a3  و کاربرد عمده ی آن ها آشنا خواهید شد.

میلگرد A2

میلگرد A2 جز میلگردهای میلگرد آجدار به شمار می رود.  این نوع میلگرد دارای تنش گسیختگی 5000 کیلوگرم بر سانتی متر مربع و  تنش جاری برابر با 3000 کیلوگرم بر سانتی متر مربع می باشد. از آن جا که در زمان گسیختگی، تغییر نسبی پلاستیکی 19 درصد است جز میلگردهای  نسبتا نرم بشمار می رود اما از نوع  A1 که میلگردی ساده می باشد، تردترو شکننده تر است.

شکل آج میلگرد a2 بصورت موازی و فنری می باشد. از عمده ترین کاربرد این میلگرد می توان به پروژه های ساختمانی و خاموت زنی اشاره کرد. تنش تسلیم این میلگرد شامل 340 و 350 مگا پاسگال است. که آن ها را با نام میلگرد آج340 وآج 350 می شناسند

 

میلگرد A3

این میلگرد نیز مانند میلگرد A2 دارای آج می باشد. اما شکل ظاهری آج ها و مشخصات مکانیکی این دو میلگرد با یکدیگر متفاوت می باشد. این میلگرد داری تنش جاری4000 کیلوگرم بر سانتی متر مربع تنش گسیختگی 6000 کیلوگرم بر سانتی متر مربع می باشد. تغییر شکل نسبی پلاستیکی 5 درصد کمتر از میلگردA2بوده و آن را به میلگردی ترد تبدیل کرده است. تنش تسلیم این میلگرد شامل 400 و 420 مگا پاسگال است. که آن را با نام آج 400 وآج 420 می شنانسد.

شکل  آج های میلگردA3 بشکل جناقی (هفت و هشت) می باشد. عمده کاربرد این میلگرد در پروژه های ساختمان سازی می باشد. اما  در قسمت هایی که نیاز به تغییر شکل میلگرد و انعطاف پذیری میلگرد مانند خاموت زنی نیاز است این میلگرد استفاده نمی شود. از دیگر مواردی که باید توسط مهندسان و کاربران رعایت شود این است که جوشکاری این میلگرد ممنوع است و به هیچ وجه نباید از آن در عملیات حوشکاری استفاده کرد.

میلگردA4

این نوع میلگرداز مقاومت و استحکام بسیاری زیادی برخوردار استو  تنش تسلیم در این میلگرد 500 و 520 میباشد.کاربرد این میلگرد در پروژه های سنگین ساختمان سازی و عمرانی است. از آنجا که این نوع میلگرد دارای استحکام بالایی است استفاده از آن سبب سهولت طراحی و صرفه جویی در پروژه خواهد شد.

شکل آج میلگردA4 به شکل ترکیبی از آج دو میلگرد A2 و A3 می شناسند.

نحوه ی تشخیص میلگردها:

میلگردها را عمدتا از شکل ظاهری آن ها می توان تشخیص دارد. میلگرد A3 دارای آج جناقی ( ۷و۸) ، میلگرد A2 داری آج مارپیچ و میلگردA4 ترکیبی از هر دو می باشد.

خرید میلگرد A2 A3 A4:

هنگام خرید انواع میلگرد، آن ها را از فروشگاه های معتبر خریداری نمایید. زیرا ممکن است فروشندگان موجود میلگردهایی تقلبی را به شما بفروشند به این صورت که میلگرد A2 را با آج جناقی که نشانگرد میلگرد A3 است به شما فروخته و پول میلگرد A3 را از شما بگیرند. چنانچه ناظر سازه هستید و به نوع میگرد شک کردید ولی از نظر ظاهری مشکلی در آن وجود نداشت می توانید نمونه میلگرد ها را به آزمایشگاه ارجاع دهید.

تفاوت شکل ظاهری انواع میلگردها:

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *