برای دریافت قیمت نهایی و تخفیفات ویژه با کلیک روی دکمه ثبت درخواست فرم رو پر کن رو که کارشناسان ما باهات تماس بگیرن
ثبت درخواست

آشنایی با انواع پروفیل ها

پروفیل به معنای ثابت ماندن یک مقطع در یک طول معین است. اما در صنعت آهن آلات این معنی کاربردی ندارد. در صنعت ساختمان سازی به اهن آلاتی که در ساخت لوله در و پنجره استفاده می شود  پروفیل می گویند. در این مطلب قصد داریم شما را با انواع پروفیل و کاربرد آن ها در صنعت آشنا کنیم.

مشاهده ی قیمت نبشی، قیمت ناودانی ، قیمت میلگرد

انواع  پروفیل ها به چه دسته تقسیم می شوند؟

اگر بخواهیم به طور کلی پروفیل ها را تقسیم بندی کنیم پروفیل ها به دو دسته ی ساختمانی و صنعتی تقسیم می شوند.

پروفیل های صنعتی پروفیل هایی هستند که کاربرد آن ها در صنایع گوناگون همچون خودروسازی، نظامی و.. می باشند. اما پروفیل های ساختمان سازی عمده ی کاربردشان در ساخت در و پنجره یا سقف است. ما در این بخش به معرفی انواع پروفیل های ساختمانی می پردازیم:

انواع پروفیل ساختمانی از لحاظ فرآیند ساخت:

پروفیل نورد سرد: در مراحل اول این پروفیل  شکل دهی شده و سپس از طریق خم کردن و پرس به مرحله نهایی می رسد و ناودانی تولید می گردد. کاربرد این پروفیل‌های ها عمدتا در قسمت های سبک مانند چارچوب درب و پنجره،  ناودانی ها و سقف کاذب می باشد.

پروفیل نورد گرم : این نوع پروفیل از طریق فرآیند  نورد گرم  شمش فولادی تولید گردد. پس از شکل گیری شبیه به  قوطی می باشد.

پروفیل مرکب :پروفیل مرکب یا پروفیل ترکیبی از ترکیب  پروفیل سرد و گرم تولید می گردد. شکل و ابعاد پروفیل در دو نوع باز وبسته می باشد

انواع پروفیل از لحاظ شکل ظاهری:

پروفیل ها از لحاظ شکل ظاهری به دو دسته ی باز و بسته تقسیم بندی می گزدد.

پروفیل های بسته : پروفیل لوله و قوطی، درب و پنجره ساختمانی، پروفیل درب های کرکره برقی، پروفیل یوپی وی سی به دلیل بسته بودن شکل ظاهری به پروفیل بسته معروف هستند

پروفیل های باز: تیرآهن – تسمه – میلگرد – ناودانی- نبشی – چهارپهلو – هاش و.. به دلیل شکل ظاهری به این نام معروفند. برخی از این پروفبل z شکل می باشند که عمده کاربرد آن ها پوشش سقف سالنهای بزرگ مانند سالن ورزشی ،سوله ، پارکینگ و انبار می باشد.

در مقالات زیر به صورت مفصل و با جزوئیات بیشتر درباره ی انواع انواع پروفیل های باز و بسته و کاربردشان توضیح داشته شده است.
انواع تیرآهن و مشخصات آن

تیرآهن هاش و کاربرد آن
 انواع تسمه
 انواع میلگرد
 انواع ناودانی
 انواع نبشی
 انواع چهارپهلو

پروفیل z

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *