برای دریافت قیمت نهایی و تخفیفات ویژه با کلیک روی دکمه ثبت درخواست فرم رو پر کن رو که کارشناسان ما باهات تماس بگیرن
ثبت درخواست

نحوه ی انبارکردن و نگهداری از میلگرد

انبار کردن میلگردها یکی از مهمترین مواردی است که گاها توسط افراد نادیده گرفته می شود. فراهم نکردن شرایط مناسب جهت نگهداری از میلگرد سبب آسیب رسیدن به آن می شود. چنانچه آسیب وارد شده به میلگرد سطحی باشد نیاز به تقویت دارد. اما در برخی  مواقع این آسیب عمقی بوده و با تقویت میلگرد نیز نمیتوان از آن استفاده کرد. از این رو با رعایت نکات مهم می توان از بروز خسارات جلوگیری کرد.

مشاهده قیمت میلگرد

آموزش نگهداری از میلگرد

 

تماس مستقيم با مواد خورنده و زيان آور به میلگردها آسیب می رساند.

دماي ميلگردهاي موجود داخل قالب‌ها نباید افزایش یابد. از این رو چنانچه در تابش مستقيم نور خورشيد قرار گرفتند قبل از بتن‌ريزي باید دماي آنها كاهش پیدا کند.

ميلگردها عمدتا به شکل كلاف، شاخه، شبكه جوش شده يا بافته شده از کارخانه خارج می شوند. ميلگردهایی که قرار است در بتن استفاده شوند لازم است که بدون خم‌شدگي به كارگاه تحویل داده شوند، عمدتا ميلگردهایی که دارای قطر 8 ميليمتر یا کمتر می باشند مي‌تواند به شکل كلاف نیز تحويل داده ‌شوند. استفاده از ميلگردها به شکل کلاف در صورتی که قطری بیشتر  از 10 ميليمتر داشته باشند مجاز نمی باشند.

رطوبت عامل بعدی آسیب به میلگرد است. علاوه بر رطوبت باد نیز می تواند  برای میلگرد زیان بار باشد. پس میلگرد باید در محلی انبار شود که از این دو عامل دور باشد.

قرار گرفتن میلگردها به صورت مستقیم روی خاک برای آن ها زیان بار است. چنانچه میلگرد روی خاک قرار گیرد به موادی که دارای املاح خورنده است آلوده می شود. چنانچه این املاح جاذب رطوبت باشد سبب خوردگی بتن می گردد

جهت انبار کردن میلگرد بهترین فاصله  از سطح زمین 15 سانتی متر است.

میلگردها قبل از انبار شدن باید دسته بندی شوند.  چنانچه  میلگردها دارای مشخصات مکانیکی مختلفی هستند بهتر است در مکان های جداگانه ای نگهداری شوند.

میلگرد آلوده قبل از انبار شدن باید تمیز شود. چنانچه میلگرد خاکی باشد و یا زنگ زدگی روی آن وجود داشته باشد باید قبل از انبار شدن کاملا عاری از هر گونه الودگی باشد.

نکته ی مهم جهت تمیز کردن ملات از روی میلگرد:

زمان بتن‌ريزی امکان دارد روي  ميلگردها کمی ملات قرار گرفته باشد. اگر فاصله بين بتن‌ريزي قبلي و بعدي حداكثر تا 3-2 ساعت باشد، نيازی نیست که میلگرد تمیز شود.  اما در غير اينصورت بايد ملات سفت شده از روي سطح ميلگردها پاک شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *