برای دریافت قیمت نهایی و تخفیفات ویژه با کلیک روی دکمه ثبت درخواست فرم رو پر کن رو که کارشناسان ما باهات تماس بگیرن
ثبت درخواست

مهمترین موارد مصرف و کاربرد میلگرد

در بتن های مسلح میلگردها به گونه های مختلفی مورد استفاده می گیرد. این کاربردها به شکل دقیق در نقشه ی ساختمان و پروژه های صنعتی ترسیم می گردد. در این بخش از زاگرس آهن به انواع کاربرد میلگرد در آرماتور بندی می پردازیم.

مشاهده  قیمت میلگرد

میلگردگذاری ستونها :

از جمله کاربرد میلگردها در ستون میباشد. تعداد میلگردهایی که در ستون استفاده می شود به شرح زیر است:

۴ میلگرد مقطع در مقطع مربع -۸-۶ میلگرد در مقطع مربع مستطیل-۶میلگرد در مقطع شش ضلعی منظم و حد اقل ۶ میلگرد در مقطع دایره .

تنگهای جانبی یا خاموتها جهت حفظ میلگردهای طولی ستونها در جای خود و تأمین تکیه گاه جانبی ، جهت کوتاه نمودن طول آزاد این میلگرهای طولی فقط در حد فاصل ما بین دو تنگ امکان کمانش داشته باشند .

قطر خاموت ها

– قطر خاموتها نباید از ۶mm کمتر باشد .

– 3/1 قطر بزرگترین میلگرد طولی ( برای میلگردهای طولی به قطر حد اکثر ۳۰mm )

– 10 میلی متر برای میلگردهای طولی با قطر بیش از ۳۰mm و نیز برای گروه میلگردهای در تماس

*فاصله ی بین هر دو خاموت متوالی نباید از موارد زیر کمتر باشد:

– ۱۲ برابر قطر کوچکترین میلگرد طولی اعم از اینکه منفرد باشد یا عضوی از گروه میلگردهای در تماس بشمار آید .

– ۳۶ برابر قطر میلگرد خاموت

– کوچکترین عضو فشاری

– ۲۵۰ میلیمتر

تیر : در تیرهای بتن مسلح ، بعلت ضعف بتن در مقابل نیروهای کششی ، میلگردهای فولادی در ناحیه ی کششی قرار داده می شوند . در تیرهای بتن مسلح ، کشش ناشی از خمش به وسیله میلگردهای مسلح کننده و فشار ناشی از خمش به وسیله ی بتن ناحیه ی فشاری تحمل می شود . در حالی که بین بتن و فولاد چسبندگی کاملی وجود داشته باشد و میلگردها در داخل بتن نلغزند.

خرک: جهت قرار دادن دو شبکه ی متوالی افقی با فاصله ی از قبل تعیین شده در داخل قالب. این قالب میتواند در بتن ریزی های کف و فونداسیون  قرار داشته باشد.

میلگرد راستا: جهت افزایش استحکام کششی بتن از میلگرد راستا استفاده می کنند.

میلگرد سنجاقی: برای افزایش استحکام برشی خاموتها از میلگرد سنجاقی استفاده میکنند. دیگر کاربرد این میلگرد اتصال کامل بین میلگردهای طولی و خاموت است.

میلگرد رکابی: میلگرد رکابی بین دو سفره آرماتور (شبکه مش‌بندی) قرار می گیرد یا جهت در امتداد قرار دادن آرماتورهای طولی یا عمودی در بتن ریزی دیوارها و دالها که به شکل U هستند از این میلگرد استفاده می کنند.

خاموت: جهت تحمل نیروهای برشی و جلوگیری از گسترش ترک از خاموت ها استفاده می کنند. برای جلوگیری از بیرون زدگی آرماتورهای طولی در اثر کمانش نیز از این میلگرد استفاده می کنند.

خرک: برای قرار دادن دو شبکه ی متوالی افقی با فاصله ی معین در داخل قالب ( در بتن ریزی های کف و فونداسیون )

میل گرد گذاری شالوده ها : به صورت کلی میل گردها بصورت شبکه ای در کف شالوده قرار داده می شوند ( با در نظر گرفتن فاصله ی پوشش بتن ) جهت ایجاد چسبندگی بیشتر و انتقال مناسبتر نیرو بین فولاد و بتن در کناره های فونداسیون ، میل گرد شبکه با خم ۹۰ درجه به طول معین ، شکل داده می شود .

ادکا: جهت افزایش تحمل لنگرهای منفی در تکیه گاه های تیر و برای افزایش مقاومت نیروهای برشی

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *