برای دریافت قیمت نهایی و تخفیفات ویژه با کلیک روی دکمه ثبت درخواست فرم رو پر کن رو که کارشناسان ما باهات تماس بگیرن
ثبت درخواست

معرفی پروفیل مبلی:

پروفیل سبک که نام دیگر آن پروفیل می باشد از ورق روغنی از طریق فرایند نوردسرد تولید می شود. استانداردهایی که برای ساخت این پروفیل در نظر می گیرند استاندارد DIN 2394(1) 94 و EN 10 219 -2 میباشد.از جمله مهمترین پروفیل که کاربرد فراوانی نیز دارد پروفیل مبلی میباشد. این پروفیل کاربرد فراوانی در صنایع و تولیداتی از قبیل خودروسازی ، مبلمان و صندلی ، اگزوز ، کانکس و کانتینر ، دوچرخه سازی و لوازم خانگی و…دارد.

ویژگی های پروفیل مبلی :

ازویژگی های قابل ذکر پروفیل مبلی شامل موارد زیر میباشد:

  • توانایی آبکاری شدن
  • جوش پذیری
  • فرم پذیری عالی
  • دقت ابعادی مطلوب در قطر و ضخامت
  • کیفیت سطحی مطلوب
    تنوع ابعاد

تغییر مقطع لوله پروفیل:

تغییر مقاطع لوله پروفیل به این صورت است که ابتدا قالبی که اندازه ی سوراخ داخلی آن به شکل مقطع مورد نظر است انتخاب شده سپس لوله ها پس از سرکوبی با استفاده از دستگاه کشش از این قالب عبور می کند. در نهایت مقطع لوله پروفیل به همان شکل دلخواه در خواهد آمد.
نکته قابل ذکر در این فرآیند این است که عملیات کشش مجموعه عملیات سردکاری می باشد. از این رو این فرآیند سبب افزایش مقاومت خمشی لوله مبلی یا پروفیل می باشد. در برخی مواقع تولید کننده برای افزایش خواص و رسیدن به ویژگی دلخواه از فرآیند حرارتی دهی نیز در طول فرآیند استفاده می کند.

دقت ابعادی بالا در پروفیل مبلی:

از جمله ویژگی های قابل ذکر در پروفیل مبلی می توان به تنوع زیاد در ابعاد پروفیل اشاره کرد. به طوری که هنگام خرید پروفیل مبلی می توانید قطر و ضخامت ، جوش پذیری پروفیل مبلی را تعیین نمایید.

انواع پروفیل مبلی:

یکی از پرکاربردترین پروفیل مبلی پروفیل نبشی و پروفیل ناوانی می باشد. پروفیل نبشی از بال ۲۰ تا ۵۰ میلی متر و پروفیل های ناودانی ۱۰ ، ۱۲ ، ۱۸جز پروفیل های مبلی می باشند

مزایای کشش سرد:

استفاده از فرایند کشش سرد در ساخت پروفیل مزایایی زیادی دارد که مهندسان را را ترغیب می کند از این دسته پروفیل در سازه های خود استفاده نمایند. ازمهمترین این مزایا می توان به کاهش مصرف انرژی، کاهش هزینه های تولید، کیفیت سطحی بالا، دقت ابعادی مطلوب ،افزایش سرعت تولید، گوشه های دقیق و… اشاره کرد.

کاربرد پروفیل مبلی:

به دلیل ویژگی های عالی این پروفیل روز به روز به کاربرد پروفیل مبلی در انواع صنایع افزوده می شود. از جمله صنایعی که از این پروفیل بهره ی زیادی می برند می توان به صنایع در و پنجره ،صنایع خودرو سازی ، صنایع کشاورزی ، ساخت دستگاههای صنعتی ساخت ریل ، صنایع اسلحه سازی ، صنایع قفل سازی و…اشاره کرد.
کیفیت محصولات نهایی ساخته شده از طریق پروفیل مبلی رابطه ی مستقیمی با کیفت پروفیل دارد. به این صورت که هر چه از مواد اولیه بهتری در فرایند ساخت پروفیل استفاده شده باشد و دقت و کیفیت برش فرایند ساخت را افزایش داده باشند، کیفیت محصول تولیدی شما بهتر خواهد شد.

قیمت پروفیل مبلی:

به طور کلی قیمت پروفیل مبلی از طریق وزن کل پروفیل سفارشی انجام می گیرد. (به عنوان مثال هر کیلو 3500 تومان یا هر تن 3500000 تومان) که این قیمت خود به موارد دیگری بستگی خواهد داشت. این موارد می تواند شامل قیمت جهانی ورق نورد سرد، قیمت دلار، تعرفه گمرکی، هزینه انرژی برای کارخانه ها و … باشد.
قیمت پروفیل مبلی در واحد وزن مقدارکمی از پروفیل های سنگین بیشتر می باشد. اما چون ضخامت و وزن کمتری دارند هزینه واحد طول آنها از پروفیل های دیگرپایین تر خواهد شد.از این رو زا نظر اقتصادی به صرفه تر است و در بسیاری از صنایع که به پروفیل با ضخامت های کمتر نیاز داشته باشند از پروفیل های سبک یا مبلی استفاده می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *