برای دریافت قیمت نهایی و تخفیفات ویژه با کلیک روی دکمه ثبت درخواست فرم رو پر کن رو که کارشناسان ما باهات تماس بگیرن
ثبت درخواست

نکات مهم خرید پروفیل

از جمله مقاطع مهم تولید شده توسط کارخانجات ذوب آهن پروفیل است. فرآیند ساخت پروفیل عمدتا از طریق خمکاری ورق است. در این بخش با بررسی مشخصات انواع پروفیل شما در امر خرید پروفیل راهنمایی خواهیم نمود.

مشاهده قیمت پروفیل

ویژگی های ظاهری پروفیل

پروفیل ها عموما به دو دسته تقسیم بندی می شوند.

پروفیل باز و پروفیل بسته

معروف ترین پروفیل باز، پروفیل Z است.

خرید پروفیل

پروفیل های بسته همچون دارای سطح مقطع مربع شکل می باشند که کاربرد آنها عمدتا در ساخت درب و پنجره و نرده های آهنی است. نام دیگر پروفیل های بسته قوطی است. قوطی پروفیل با سطح مقطع مستطیل نیز در بازار آهن آلات به وفور وجود دارد.

پروفیل های بسته انواع مختلفی دارد که هر کدام بسته به شکل ظاهری و مقاومت کاربرد مختلفی نیز دارند. از جمله ی این پروفیل های بسته می توان به پروفیل سپری ،  پروفیل لنگه دری ، پروفیل کلافی و …. اشاره کرد.

 

انواع قوطی  در بازارآهن آلات:

در بازار آهن آلات پروفیل ها به چهار دسته ی کلی قوطی معمولی، قوطی مبلی، قوطی صنعتی و قوطی ستونی تقسیم بندی میکنند. این پروفیل ها از لحاظ ضخامت و شکل ظاهری با یکدیگر تفاوت دارد.

پروفیل ستونی

قوطی پروفیل های ستونی ضخامتی بین ۲٫۵ تا۴ میلیمتر را شامل می شوند. ابعاد این پروفیل مربعی ۱۲۰*۱۲۰ تا ۱۸۰*۱۸۰ می باشد. این پروفیل را عمدتا در طول 12 متر می سازند. بیشترین کاربرد این پروفیل در ترکیب با تیرآهن برای ساخت سازه ها با وزن پایین است که در آن به عنوان ستون استفاده می شود.

قوطی پروفیل صنعتی

ضخامت قوطی پروفیل صنعتی از تمامی پروفیل های دیگر بیشتر می باشد. این پروفیل ها ضخامتی بیشتر از 3 میلیمتر دارند. کاربرد این پروفیل ها بسیار خاص می باشد و مقاطع آن ها عمدتا به شکل مربع است.

قوطی پروفیل مبلی

ضخامت پروفیل مبلی  بین۰٫۷ میلیمتر تا ۱٫۵ میلیمتر می باشند. برای ساخت پروفیل های مبلی از ورق های روغنی استفاده می کنند. عمده کاربرد پروفیل مبلی در ساخت مصنوعات فلزی می باشد. شکل ظاهری پروفیل های مبلی بسته به روش خمکاری آن ها با یکدیگر متفاوت می باشد. قیمت این پروفیل نسبت به پروفیل های دیگر بیشتر می باشد.

قوطی پروفیل معمولی

ضخامت پروفیل معمولی  بین ۱٫۸ میلیمتر تا ۳ میلیمتر می باشد. برای ساخت این پروفیل از ورق های روغنی با همین ضخامت استفاده می کند. کاربرد این پروفیل از دیگر پروفیل ها بیشتر بوده و از آن در ساخت انواع حفاظ، نرده، درب و پنجره، راه پله و نعل درگاه بهره میگیرند. قیمت این پروفیل بسته به کارخانه ی تولید کننده مختلف می باشد.

کارخانه های زیادی به ساخت پروفیل روی آورده اند که معروف ترین ان ها کارخانه لوله و پروفیل ساوه است. از دیگر کارخانه ها که عرضه کننده پروفیل معم.لی هستند می توان به کارخانه ایران ، هیربد ، پارس و تهران  اشاره کرد

نکات مهم در خریدپروفیل:

هنگام خرید پروفیل قبل از هر چیز هدف خود را از خرید کاملا مشخص کنید و بدانید در چه زمینه ای میخواهید از آن استفاده کنید. کارخانجات تولید کننده پروفیل هر چه دقت بیشتری در طول فرآیند به کاربرده باشند قیمت پروفیل بیشتر خواهد بود.

هر چه پروفیل خریداری شده ارزان قیمت تر باشد چه در زمان تولید و چه بسته بندی از کیفیت کمتری برخودار خواهد بود. اگر کیفیت برای شما ملاک نیست می توانید از پروفیل ارزان قیمت استفاده کنید.

راهنمای تحویل گرفتن بار پروفیل

توجه داشته باشید که در زمان خرید  پروفیل تمام وزن بار با جدول وزن قوطی پروفیل مطابقت کند.

به عنوان نمونه وزن هر شاخه از قوطی پروفیل ۴۰*۴۰  با ضخامت ۲ میلیمتر ۱۴ کیلوگرم  می باشد. چنانچه ابزار مناسبی برای وزن کردن بار ندارید می توانید از وزن درج شده در فاکتور برای محاسبه استفاده کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *