برای دریافت قیمت نهایی و تخفیفات ویژه با کلیک روی دکمه ثبت درخواست فرم رو پر کن رو که کارشناسان ما باهات تماس بگیرن
ثبت درخواست

نکات مهم در خم کاری پروفیل و لوله

هنگام خم کاری پروفیل ها و لوله ها ی که معمولا تو خالی نیز هستند و  زاویه خمش آن ها زیاد است و شعاع خم کمی دارند ، ممکن است که مقطع ان ها در محل خمش دو پهن شود. به این معنا که در آن ناحیه تغییر فرم دهد. قطر ، ضخامت و شعاع خم رابطه ی مستقیمی با این تغییر فرم دارد. به این صورت که هر چه قطر لوله بیشتر و ضخامت جداره کمتر و شعاع خم کوچکتر باشد و تغییر فرم پروفیل در زمان خمکاری نیز بیشتر می شود.

مشاهده ی قیمت پروفیل

روش جلوگیری از تغییر فرم لوله در زمان خم کاری:

از جمله روش های جلوگیری از تغییر فرم پروفیل در زمان خم کاری تقویت کردن پروفیل از داخل و یا استفاده از دستگاه مخصوص می باشد.

مشاهده ی قیمت ناودانی 

خمکاری پروفیل و لوله به صورت دستی:

جهت تقویت داخلی لوله ها به منظور جلوگیری از تغییر فرم مقطع لوله از ماسه نرم و خشک و یا فنر خم کاری و غیره استفاده می کنند .

خمکاری پروفیل به وسیله ی فنر:

لوله خم کن ها این قابلیت را دارند که  لوله ها را سریع و بدون تغییر فرم خم نمایند.

لوله های از فولاد نرم ، مس ، برنج و آلیاژ فلزات سبک بوده و قطر آن ها تا ۱۶ میلیمتر می باشد ، که آن را  به وسیله ی فنر خم میکنند.، جهت این کار از فنری استفاده میکنند که قطر خارجی آن با قطر داخلی لوله یکسان باشد و قطر مفتول نیز حدود ۱٫۵ میلیمتر باشد .

جهت خمکاری پروفیل به وسیله ی فنر آن ها را پر نمی کنند. بلکه طبق قطر لوله و شعاع خمش  از لوله خم کن های اهرمی و یا هیدرولیکی و … استفاده میکنند.

پارچه های لوله خم کن ها را به نحوی می سازند که محل تماس آن ها با لوله به صورت نیمگرد بوده در هنگام خم کاری لوله ها را کاملا احاطه کرده و مانع تغییر فرم مقطع آن در هنگام خم کاری گردد .

شعاع خمش پارچه های لوله خم کن را متناسب با قطر لوله و حداقل شعاع خمش مجاز مربوطه انتخاب می کنند .

خمکاری لوله ی کم قطر:

چنانچه لوله قطر کمی داشته باشد و بدون درز باشد می توان آن را در حالت سرد خمکاری نمود.

خمکاری لوله با قطر بالا:

در این روش ابتدا محل خمکاری را گرم می کنند. لازم به ذکر است که سطح داخلی خمش را گرمتر از سطح خارجی آن می کنند.

نکات مهم در زمان خمکاری:

موارد زیر از مهمترین نکات خمکاری پروفیل و لوله می باشد:

انتخاب شعاع خم مناسب( شعاع خمش در خم کاری لوله ها نباید از سه برابر قطر اسمی ان ها کمتر شود)

یکی از روش هایی که امروزه رواج زیادی دارد ، ایجاد شیار به وسیله ی تیغ اره در قسمت پشت محل خم و در سری کاری برای کم کردن زمان انجام کار معمولا از قالب خم کاری که معمولا توسط سازندگان بر روی میز کار ساخته می شود استفاده می کنند ( پس از اتمام سری کاری قابل جمع آوری و تغییر برای کار بعد میباشد ) . و برای خم کاری های متنوعی داشته و بایستی دارای اندازه های دقیق تری باشند میتوان از سمبه و قالب هایی استفاده کرد که بر حسب نوع کار به پرس های دستی و یا ماشینی بسته می شوند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *