برای دریافت قیمت نهایی و تخفیفات ویژه با کلیک روی دکمه ثبت درخواست فرم رو پر کن رو که کارشناسان ما باهات تماس بگیرن
ثبت درخواست

تفاوت و مزایا و معایب نبشی ها

نبشی ها در پروژه های مختلف ساخت و ساز کاربرد زیادی دارد. نبشی هایی که در بازار ایران یافت می شود به دو دسته ی کلی فابریک و پرسی تقسیم بندی می شوند. نبشی ها در تمام صنایع از جمله ماشین آلات، پروژه های شهرسازی و عمرانی، ساختمان سازی و.. کاربرد دارد. دانستن تفاوت نبشی ها می تواند به شما در انتخاب نبشی مناسب کمک کند. در این بخش با بررسی نبشی پرسی و نبشی فابریک به تفاوت و مزایا و معایب هرکدام ار نبشی ها می پردازیم:

نبشی پرسی:

برای ساخت نبشی پرسی از ورق های فولاد استفاده می کنند. پس می توان گفت ماهیت آن ورقه های فولادی است. فرایندی که با آن نبشی پرسی را تولید می کنند نورد سرد نام دارد. ساخت نبشی پرسی به دو رمرحله ی کلی پرسی و برشی تقسیم بندی می شود. دستگاه رول فرمینگ در این فرایند شکل نهایی نبشی را تعیین می کند.

مشاهده ی قیمت نبشی

نحوه ی کار دستگاه رول فرمینگ:

دستگاه رول فرمینگ از قالب های گوناگونی تشکیل شده است. ورق های فولادی نبشی قبل از شکل دهی در این دستگاه قرار گرفته و از عرض خم می شوند. این دستگاه با پرس و فشار شکل دهی نهایی را بر روی نبشی اجرا می نماید. سازو کار دستگاه به صورت گیربکسی است. ضخامت و سایز نبشی در این مرحله از ساخت تعیین می گردد. سرعت کار این دستگاه چنان بالاست که در طی مدت زمان کوتاهی می تواند تعداد بسیار زیادی نبشی تولید نماید.

سیستم برش دستگاه تولید کننده ی نبشی:

دستگاه برش به شکل گیوتین هیدرولیکی بوده و دارای یک تابلو برق لمسی است که کنترل دستگاه در این قسمت تعیین می گردد. تکنسین و اپراتور مربوطه با کمک این قسمت می تواند سرعت دستگاه و پارامترهای مربوطه را تنظیم نماید. تمامی پارامترها تنظیم شده بر روی کیفیت نبشی تاثیر گذار خواهد بود. از دیگر مواردی که در کیفیت نبشی موثر است شامل: قدرت موتور، تعداد دروازه ها ، سرعت تولید و.. می باشد.

انواع نبشی پرسی:

نبشی های پرسی به دو شکل V و L توسط دستگاه برش تولید می شوند. در نبشی V شکل دو ضلع آن با یکدیگر یکسان می باشد ام ا در L شکل یک ضل از ضلع دیگر بزگتر است. نام دیگر آن ها نبشی بال مساوی و نبشی بال نامساوی می باشد.

استانداردهای نبشی پرسی:

استانداردهایی که برای تولید نبشی از آن استفاده م یکنند شامل:  از : DIN EN 10056-1؛ ASME S1-36 ؛ ASTM A 36 می باشد

طول استاندارد نبشی ۶ تا ۱۲ متر است البته طول آن بسته به نیاز مشتری می تواند تغییر نماید. همچنین ضخامت نیز از ۲ تا ۵ میلیمتر متفاوت می باشد که بر اساس کاربرد میتواند متغیر باشد.

 

نبشی فابریک:

تفاوت عمده ی نبشی پرسی و نبشی فابریک در پروسه ی تولید آن می باشد. نبشی های فابریک از همان آغاز پروسه به شکل نبشی از مراحل تولید عبور میکنند.

نبشی ها هم به صورت مرکب و هم منفرد در ساختمان سازی استفاده می شود. نبشی ها این قابلیت دارند که با اتصالات و وسایل دیگر در ساره ها ترکیب شوند.

از این رو از مزایای نبشی ها می توان به اتصال ساده  و راحت  اشاره کرد. انواع اتصال ساده عبارتند از :اتصال نبشی جان ، اتصال با نبشی نشیمنی ( تقویت نشده ) و ( تقویت شده ) ، اتصال نیم گیردار ( نیم صلب ) اتصال گیردار ( صلب ) وغیره …. .

البته نرمی و سفتی نبشی نیز برای مشتریان مهم است.

در مراحل مختلف از نبشی کاری سوراخ کاری نبشی و یا خم و برش نبشی این موضواع اهمیت بیشتری دارد.این موضوع به جزآنالیز شیمیایی محصول بستگی دارد.

 

چگونه نبشی ها را شناسایی کنیم:

دو پارامتر مهم در شناسایی انواع نبشی های مورد استفاده قرار می گیرد.

۱-اندازه بال ها

۲-ضخامت

 

مثلا اگر با ابعاد  50*50*3 برای نبشی برخورد کردید به این معنی است که اندازه بال هادر نبشی 50*50 می باشد.که در آن ضخامت هر بال 3 می باشد. ضخامت نبشی ها از 3 تا 20 متغیر است.

 

محاسبه وزن تقریبی نبشی فولادی:

برای محاسبه ی وزن نبشی ها ا زفرمول زیر استفاده نمایید.

اندازه بال نبشی*طول نبشی*ضخامت نبشی*۷۸۵۰*۲

 

توجه فرمایید که در فرمول بالا ابعاد طولی باید به صورت متر وارد شود تا خروجی به دست آمده از این روش بر حسب کیلوگرم باشد.