برای دریافت قیمت نهایی و تخفیفات ویژه با کلیک روی دکمه ثبت درخواست فرم رو پر کن رو که کارشناسان ما باهات تماس بگیرن
ثبت درخواست

راهنمای بستن میلگرد با سیم و گره ها

پس از آنکه میلگردها برش داده شد و خم کاری های لاز م روی آن انجام گرفت آن را به یکدیگر متصل میکنند تا برای قرار گیری در پی آماده شود. این عمل با در نظر گرفتن نقشه سازه انجام می گیرد. آرماتورها یکی پس از دیگری از زیر فونداسیون تا روی سطح قرار میگیرند. بستن میلگرد ها به یکدیگر از طریق سیم انجام می شود از این نحوه ی گره زدن سیم ها در آرماتور بندی امر مهم است که باید به آن توجه شود.

پس از آنکه میلگردها و خاموت ها منتاژ شدند باید میلگردهای تقویتی در سر جای خود قرار گیرند. ریشه های ستون یا صفحه ی زیر ستون ها نیز با توجه به نقشه جای گذاری می شوند. یکی از نکات مهمی که باید توسط کارکنان انجام بگیرد اجرای خاموتهای ریشه ستون در  فونداسیون است. قبل بتن ریزی نیز نحوه ی کارگذاری خاموت های زیر ستون باید توسط مهندس ناظر بررسی شود. در ادامه به بحث اصلی مطلب یعنی نحوه ی بستن میلگردها و آموزش انواع گره با سیم در آرماتور بندی می پردازیم:

نحوه بستن میلگرد ها:

بستن میلگردها به یکدیگر به منظور جابه جا نشدن میلگرد در بتن ریزی انجام می گیرد. روش های مختلفی جهت بستن میلگردها به یکدیگر وجود دارد که انتخاب بستگی به شرایط محیطی و زمانی دارد و باید توسط تکنسین تعیین گردد.

مشاهده قیمت میلگرد

در برخی مواقع همه یا بخشی از میلگرد ها را در بیرون از قالب می بندند که نهایتا منجر به تشکیل شبکه می شود  و در مرحله ی بعد آن را در داخل قالب می گذارند. مثالی از این نمونه را میتوان  به شبکه کف فونداسیون منفرد اشاره کرد.

در موارد دیگر ممکن است میلگرد ها را در روی قالب به یکدیگر متصل کنند مثل میلگرد های سقف بتنی

مناسب ترین سیم برای بستن میلگردها به یکدیگر:

بهترین سیم برای این کار یک مفتول نرم با قطر ۱/۵ تا ۲ میلیمتر می باشد. در ادامه به معرفی انواع گره در آرماتور بندی می پردازیم:

گره ساده (لغزان):

از جمله معمول ترین گره ها می توان به گره ساده اشاره کرد که بسیار هم سریع می باشد. از این گره برای وصل کردن میلگردهای اصلی و فرعی در شبکه های افقی مانند سقف و فونداسون استفاده میکنند.

گره پشت گردنی:

جهت اتصال میلگرد ها به خاموت در گوشه ها در ستون و تیرها از این نوع گره استفاده می کنند.

گره طبیعی:

در برخی مواقع تعداد نقاط اتصال کمی جهت گره زدن وجود دارد. این شرایط در زمانی به وجود می آید که از میلگرد های a4 و a3 قطور استفاده شده باشد. این گره استحکام زیادی دارد

گره اصطکاکی:

به منطور جلوگیری از لغزش میلگردهای افقی در شبکه و صفحات قائم( شبکه دیوار بتنی) از گره اصطحکاکی استفاده می کنند.

این چهار گره از اصلی ترین نوع گره ها قبل از بتن ریزی می باشد. در تصویر زیر شکل انواع گره ها آورده شده است.

گره زدن میلگرد

آموزش بستن میلگرد

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *