برای دریافت قیمت نهایی و تخفیفات ویژه با کلیک روی دکمه ثبت درخواست فرم رو پر کن رو که کارشناسان ما باهات تماس بگیرن
ثبت درخواست

رفتار پی گسترده شباهت زیاد به دال دو طرفه بتن­ آرمه که آن را را برعکس یا سرو ته کرده ایم دارد. روی دال دو طرفه خاک زیر پی زیر فشارهایی را بر روی دال توزیع می کند. از این رو می توان روش ­هایی را که جهت تحلیل و طراحی حاکم بر دال­ های دوطرفه بکار می بریم روی پی های گسترده­ نیز اجرا کنیم. هدف از طراحی آماتور و فوندانسیون غلبه بر نیروهای خمشی  و برشی می باشد. بعد از مشخص شدن ابعاد پی مرحله ی تعیین فولاد و میلگردهای مورد نیاز می باشد. در این بخش از زاگرس آهن به جزئیات بیشتری درباره ی میلگرد خمشی و برشی می پردازیم.

مشاهده قیمت میلگرد

دو اندازه میلگرد آرماتورگذاری  و میلگردهای مورد استفاده در دال، میلگردهای خمشی و برشی می باشند. لنگر خمشی در دال، در تصویر زیر مشخص شده است.

 

میلگرد خمشی

 

میلگرد خمشی

 

 

زمانی که دال تحت تاثیر نیرو قرار می گیرد یک لنگر در پایین آن ایجاد می شود که به این پدیده سگینگ نیز می گویند. در این صورت

تکیه گاه ها لنگر منفی در وضعیت هاگینگ قرار می گیرند. در این صورت دو قسمت پایین و بالای دال تحت تاثر نیرو قرار خواهند گرفت. هر چه دهانه کوتاهتر باشد نیروی بیشتری به آن اعمال خواهد شد. هر چه تکیه گاه نزدیکتر باشد نیز میزان تنش بیشتری به آن اعمال خواهد شد.

 

تاثیر میلگردهای خمشی:

کارگذاری میلگرد خمشی سبب می شود لنگر خمشی در پایین دال ایجاد شود. به این میلگردها سفره آرماتور خمشی می گویند. در نهایت بار خمشی ایجاد شده در پایین دال به سمت تیرها انتقال خواهد یافت.

 

 

میلگرد خمشی

 

قسمت A : این آرماتور خمشی در قسمت پایین دال و در جهت کوتاه تر استفاده می شود

قسمت B : سفره آرماتورها با سایز(قطر) بزرگتر به عنوان نوار آرماتورهای خمشی بکاربرده می شود.

در یک دال یکطرفه، دال بر روی تیرها در دو طرف مخالف که در آن نوار آرماتورهای خمشی ارائه شده است،قرار می گیرد.

در دال دو طرفه،دال بر روی تیرها در هر چهار طرف قرار میگیرد.

از این رو هیچ فرقی میان اندازه میلگردها وجود ندارد. سفره

میلگرد خمشی

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *